دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسعود میرکاظمی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با مشکلات اقتصادی جامعه نباید سیاسی برخورد کرد و ریشه های آن را در مسائل سیاسی جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مسعود میرکاظمی در نشست سیاسی با عنوان" از اقتصاد مذاکره ای تا اقتصاد مقاومتی" که به همت بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد اظهارداشت: آنچه عمده صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی کشور معتقد هستند بین 70 تا 80 درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم های هسته ای مربوط نیست.

وزیر نفت دولت دهم افزود: کارشناسان معتقدند « مشکلات ساختاری»، « مشکلات مدیریتی» و در نهایت « مباحث مربوط به تحریم های ظالمانه اروپا و آمریکا» عوامل اصلی بروز مشکلات اقتصادی امروز جامعه می باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: گره زدن مشکلات اقتصادی به تحریم ها کار درستی نیست، اینها با یکدیگر ارتباط معنا داری ندارند.

میرکاظمی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم تحول عظیمی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایجاد کنیم می بایست مشکلات ساختاری و مدیریتی کشور را اصلاح کنیم و به تبع آن میزان وابستگی بودجه کشور به نفت را سامان ببخشیم، مجموعه این عوامل بدون تردید دغدغدهای اقتصادی کشور را پاسخگو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نباید در تحلیل ها و تحقیقات آدرس غلط اقتصادی ارائه نمود، ادامه داد: شناسایی و تفکیک ریشه های اصلی گام موثری دربهبود وضعیت موجود خواهد داشت و اینکه منتظر هدف مذاکرات هسته ای باشیم تنها زمان را از دست ما می گیرد و نظام اقتصادی کشور را عقب نگه می دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن اینکه ‏"معطل کردن اقتصاد یعنی ضربه به رفاه مردم" افزود: با نگاهی به گذشته مخصوصا دوران دفاع مقدس درخواهیم یافت شرایط کنونی سخت تر و دشوارتر از وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس نیست، تهاجم صدام در سایه حمایت کشورهای غربی و عربی، حضور منافقین در داخل، خیانت مسئولین به علاوه تحریم های خارجی  فقط و فقط با ایستادگی و حرکت جهادی به نتیجه رسید.

وزیر سابق نفت ادامه داد: هر کجا که ملت ایستادگی کرد و دست به زانوی خود گرفت به قله های رفیع پیشرفت، عزت و اقتدار رسید و همین اقتدار و عزت بود که امروز گروه 1+5 را مجبور کرد در مقابل جمهوری اسلامی ایران بنشینند و مذاکره کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشغول ارائه آدرس غلط اقتصادی هستیم در حالی که رهبر معظم انقلاب از سال‌ها پیش بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تاکید داشته‌اند.

دکتر میرکاظمی افزود: عملکرد دولت با وجود اینکه سخن از تبعیت از این فرمایشات به میان می‌آورد چیز دیگری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون تورم دو رقمی داشته‌ایم خاطرنشان کرد: اقتصاد داخلی ایران ارتباط چندانی با مسائل خارجی ندارد؛ امروزه وضعیت به مراتب بهتری از زمان جنگ داریم و حتی 40 درصد ظرفیت مازاد وجود دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران چندان ارتباطی به اقتصاد جهانی ندارد و وابستگی ما در این زمینه کم است ضمن اینکه کشور ثروتمندی به شمار می‌رویم و در 10 محصول کشاورزی دارای رتبه‌های جهانی هستیم و نیروهای انسانی تحصیل‌کرده فراوانی داریم.

میرکاظمی خاطرنشان کرد: هر جا معطل کشورهای خارجی بوده‌ایم عقب ماندیم؛ قبل از انقلاب دستگاه‌های مختلف داخلی وظیفه همگرایی نداشتند، بلکه هر کدام به کشورهای خارجی مربوط می‌شدند ولی هرجا این رویه را کنار زدیم به موفقیت رسیدیم که نمونه آن صنایع هوافضا و دانش سلول‌های بنیادی است ولی در صنعت خودرو، هنوز معطل  شرکتی مثل پژو مانده‌ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف گفته عده‌ای، به پرتگاه نرسیده‌ایم گفت: کشور ما آنقدر ظرفیت دارد که می‌تواند چندین برابر جمعیت کنونی را اداره کند؛ اگر برخی توان اداره امور را ندارند باید جایگاه خود را ترک کنند؛ مطمئن هستیم کشورهای غربی به دنبال تغییر نظام هستند و حتی نمی‌خواهند آقای روحانی بر مسند باشد به همین دلیل تحریم‌ها را بر نمی‌دارند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha