جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 348413
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
1

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که ۴۰۰ روحانی هجرت و مستقر در روستاها و شهرهای استان برای اعتکاف فعالیت می‌کنند، گفت: در ایام اعتکاف ۳۶۰ مبلّغ برای کمک به غنی کردن فضای معنوی معتکفین به مساجد روستاها و شهرستان های استان اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  عصر  امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های اعتکاف در مساجد استان گفت: دو دهه از احیای سنت اعتکاف در کشور ما می‌گذرد و این  مراسم ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد کوچک و بزرگ کشور برگزار می‌شود و اعتکاف نمادی از معنویت خواهی، دین پذیری، خودسازی و تهذیب نفس است.

وی در ادامه از تهیه منشور اعتکاف در راستای هماهنگ سازی برنامه های اعتکاف و بهره مندی هرچه بهتر معتکفین از برنامه های اجرایی خبرداد و گفت: بهتر است امسال با توجه به افزایش معتکفین در مساجد استان، آن دسته از مساجدی که ظرفیت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را برای دو قشر خواهر و  برادر ندارند، مراسم اعتکاف فقط ویژه خواهران یا برادران را در مساجد خودشان داشته باشند.

 وی در ادامه با تاکید بر برگزاری جلسات توجیهی قبل از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اظهار کرد:  امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی ستاد اعتکاف صورت گرفته و با همکاری دیگر ارگان‌ها، ارتقای کمی و کیفی اعتکاف را شاهد هستیم و با توجه به این که ۶۰۰ مسجد در استان برگزار کننده مراسم  معنوی اعتکاف هستند، در همین راستا ۶۰۰ گردهمایی توجیهی در شهرستان های مختلف استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مرویان با بیان این که سال گذشته ۵۲ هزار نفر در خراسان رضوی معتکف شدند، اضافه کرد: سال گذشته ۲۲ هزار نفر از این تعداد از مشهد مقدس بودند و امسال با توجه به محدودیت اعتکاف در مسجد گوهرشاد تعداد معتکفین در مساجد استان افزایش می یابد.

وی در ادامه از افزوده شدن ۸۰ مسجد در حاشیه شهر مشهد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته در ۵۳۵ مسجد استان ۵۲ هزار نفر معتکف شدند و ۱۲۳ مسجد در مشهد هم مراسم معنوی اعتکاف را برگزار کردند؛ امسال با توجه به افزایش معتکفین ۱۷۰ مسجد  در مشهد مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرویان حسینی با بیان این که ثبت نام معتکفین از ۳۱  فروردین در مساجد استان آغازشده، بیان کرد: در برنامه های اعتکاف سعی شده  تا از این فرصت چند روزه در راستای توجه به معنویت، برنامه های سخنرانان و مداحان ساماندهی شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با بیان این‌که ۴۰۰ روحانی هجرت و مستقر در روستاها و شهرهای استان در اعتکاف فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در ایام اعتکاف ۳۶۰ مبلّغ برای کمک غنی کردن فضای معنوی معتکفین به مساجد روستاها و شهرستان های استان اعزام می شوند.

وی با بیان این که ۳۵ نفر از اساتید تخصصی برای گفتمان های دینی در اعتکاف نیز مشارکت دارند، گفت: ۴۵۰ نفر از مداحان مورد تأیید برای حضور دربرنامه های اعتکاف پیش بینی شده اند.

 حجت‌الاسلام مرویان حسینی خاطرنشان کرد: امسال بعد از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در بعثت پیامبر اکرم(ص) از برگزیدگان اعتکاف و دست  اندرکاران و متولیان برگزیده و معتکفین سال اولی نیز تجلیل و تقدیر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha