جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: اگر ما از بعد فرهنگی و معنوی تلاشمان را مضاعف کنیم و بیش از این که درباره مسائل مادی دغدغه داشته باشیم، ابعاد فرهنگی و معنوی را مورد توجه مردم قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حجت‌الاسلام والمسلمين سید محمد سعیدی، امروز در دیدار اعضای ستاد زکات استان قم که در سالن محراب حرم مطهر  حضرت معصومه(س) برگزار شد، ماه رجب را ماه استغفار عنوان کرد و گفت: استغفار در رشد و نمو روحی و معنوی انسان نقش اساسی دارد؛ زمانی که استغفار درست و بجا باشد، خداوند برکاتش را از آسمان بر ما نازل می کند.

وی با بیان این که آنچه شرع مقدس بیان داشته، بر اساس اقتضای خلقت و حق است، گفت: هرچند این مصلحت ها و فلسفه آن‌ها با فهم عادی بشر قابل درک نیست، ولی مقام عبودیت و بندگی اقتضا دارد که در برابر آن تسلیم باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: ما با توجه به این که کشور با مشکلاتی روبرو است و مناطقی از کشور نیز به دلیل کمبود نزول رحمت الهی با مشکلاتی همراه است، باید با استغفار، خود را مشمول رحمت الهی قرار دهیم.

وی ادامه داد: اگر ما از بعد فرهنگی و معنوی تلاشمان را مضاعف کنیم و بیش از این که درباره مسائل مادی دغدغه داشته باشیم، ابعاد فرهنگی و معنوی را مورد توجه مردم قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعیدی با بیان این که مردم باید نسبت به آنچه که به توحید و معاد مربوط می شود، دغدغه بیشتری داشته باشند، تصریح نمود: زمانی که مردم در این دو عرصه به خوبی عمل نمایند، در سایر عرصه های زندگی نیز به درستی عمل خواهند كرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که به مردم اعلام می شود کار خیری را انجام دهند، هرچه فضای این کار خیر برای مردم روشن شود و مقدمات کار بیشتر فراهم باشد، مشارکت نیز بیشتر خواهد بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها زکات را واجب الهی دانست و گفت: همانطور که مردم در ایامی مانند ماه مبارک رمضان و... برای کمک به نیازمندان تشویق می شوند، در امر زکات که واجب دینی است، اگر این فضای معنوی و دینی بیشتر مورد توجه قرار گیرد، مردم حضور بیشتری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: قم از نظر کشاورزی، رونق زیادی نسبت به دیگر استان ها ندارد، از این رو لازم است که برای ترویج و احیای زکات، در جنبه معنوی و فرهنگی سرمایه گذاری نمود و الگویی برای سایر استانها و شهرستان ها قرار داد.

خاطرنشان می شود، در این  نشست، آقای جلالی، مدیر کل کمیته امام خمینی(ره) قم و دبیر ستاد احیای زکات استان گزارشی از فعالیت های این ستاد ارائه داد.

انتهاي پيام/ 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha