جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پاسخگویی به شبهات حوزه در تهران

حوزه/ مدیرمرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم ازاستقبال گسترده مردم ازغرفه پاسخ گویی به سئوالات این مرکز دربیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

حجت الاسلام حسن رضایی مهر، درحاشیه بازدید ازنمایشگاه کتاب درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»درتهران، با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب که به تعبیر مقام معظم رهبری "باشگاه فرهنگی سالانه" است، فضایی مناسب برای حضور حوزه های علمیه و انجام رسالت خطیرو ذاتی حوزویان درعرصه تبلیغ معارف دین و هدایت آحاد مردم است.

وی ادامه داد: دومین دوره حضورمرکزپاسخ گویی به شبهات درنمایشگاه کتاب تهران به شدت با استقبال گسترده مردمی مواجه گردیده به نحوی که مراجعین درگفت وگوبا مسئولان غرفه خواستارتمدید زمان بر پایی آن شده اند.

حجت الاسلام رضایی مهربا بیان این که استقبال مردم، اشتیاق ما برای حضور را دوچندان کرده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این مرکزکه ازخبره ترین طلاب آموزش دیده حوزه هستند، امسال با شور و نشاطی وصف ناپذیر برای حضور درنمایشگاه و ادای رسالت خود درغرفه حاضر شده و تا ساعات پایانی نمایشگاه پاسخ گوی خیل عظیم مراجعان می باشند.

این استاد حوزه ، با اشاره به این که حضورمرکزمطالعات وپاسخ گویی حوزه معطوف به نمایشگاه کتاب نیست، گفت: این مرکزدر مناسبت ها و مقاطع مختلف به ویژه درایام ماه مبارک رمضان اقدام به برپایی غرفه های گسترده می نماید که مهمترین آن ها نمایشگاه قرآن کریم به مدت حدود 30 روزاست.

وی تصریح کرد: حضور چندین ساله مرکزمطالعات درنمایشگاه بزرگ قرآن کریم، حضوری پرخیر و برکت و مثمرثمربوده و به فضل الهی به عنوان یکی ازمهم ترین مراکزپاسخ گویی سئوالات شرعی درادای وظیفه شرعی و رسالت حوزوی خود موفق عمل کرده که استقبال چشمگیرمردم گواه این امراست.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی مهرمراجعان مرکزرا افرادی از رده های سنی مختلف و دارای مدارک تحصیلی از سیکل تا دکتری، توصیف نمود و اظهارداشت: سال گذشته تنها درطول مدت ده روزبرپایی نمایشگاه کتاب، حدود 12 هزارسئوال مطرح وپاسخ های کارشناسی و اثربخش به آن ها داده شده است.

وی با بیان این که حضورپرشورمردم پای میزهای پاسخ گویی به کارشناسان ما روحیه وانرژی می دهد، افزود: مردم ما به روحانیت اعتماد واطمینان کامل دارند بنابراین علاقه دارند پاسخ سئولات و مسائل خود را از زبان روحانیون بشنوند ولذا با اشتیاق ورضایت و طیب خاطربه کارشناسان ما مراجعه می کنند واین علاقه، شور و شعف و انرژی خاصی به همکاران ما می دهد. 

مدیرمرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم، با اشاره به برنامه ریزی جامع این مرکزبرای حضوردرنمایشگاه قرآن امسال گفت: این مرکز امسال با برنامه ریزی جامع و با آمادگی کامل وبا قوت تمام وبه اقتضای نیازسنجی صورت گرفته درنمایشگاه قرآن حضورمی یابد ضمن این که تعداد کارشناسان مجرب نیزافزایش یافته است.

وی با بیان این که حداقل فضا برای این که مخاطب بتواند به همراه خانواده و یا همراهانش احساس آرامش وطیب خاطرنماید، یک اتاق 12 متری است، اظهارداشت: علیرغم این که مدیران ومسئولان حوزه نهایت لطف وعنایت را به این مرکزدارند اما لازم است با توجه به افزایش مخاطبان و درخواست ها برای استمراراین حرکت ارزشمند حوزوی، تمهیدی اندیشیده شود تا زمینه وبسترحضورگسترش یابد.

حجت الاسلام رضایی مهر،حوزه را متولی ترویج معارف ومبانی دین درجامعه ومحل رجوع آحاد مردم در امور مختلف دانست و یادآورشد: مرکزمطالعات وپاسخ گویی به شبهات حوزه با عنایت به رسالت خطیرحوزوی کهه برعهده دارد، اززمان تاسیس درسال 79 تاکنون سعی دربرآوردن انتظارات و پاسخ به مطالبات و نیازهای معنوی مراجعان داشته وبه فضل خدا دراین امرتوفیقاتت زیادی حاصل نموده است.

مدیرمرکزمطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم درپایان با بیان این که درشرایط حاضررسالت هرطلبه ی اهل علم وتوان مند ورود به عرصه تبلیغ و پاسخ به شبهات است، گفت: امروزسبک وسیاق شبهات و القائات دشمن به روزشده و لذا لازم است پاسخ های ما نیزکارشناسی شده وبه روز و براساس نیازهای اقشارمختلف جامعه به خصوص نسل جوان باشد.

34/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha