سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
18

حوزه/ وکلای مدافع شیخ سلمان همچنین گفتند: تصمیم دادگاه غیر منتظره بود؛ چرا که وکلای مدافع شیخ سلمان اجازه دفاع داده نشد و فقط به مدعی العموم اجازه قرائت دادخواست داده شد در حالی که از لحاظ قانونی دادخواست باید پس از بیان ادله متهم مطرح شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وکلای مدافع شیخ علی سلمان پس از محاکمه ناعادلانه وی در روز چهار شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در دفتر جمعیت الوفاق اعلام کردند: تصمیم دادگاه مبنی بر به تاخیر انداختن دادگاه به جلسه بعد، مایه شگفتی ما و اقدامی بی سابقه بود؛ چراکه به شیخ سلمان فقط برای چند ثانیه اجازه صحبت داده شد و به وکلای مدافع ایشان نیز اجازه دفاع داده نشد و قاضی با عصبانیت ادامه دادگاه را به جلسه بعد موکول کرد تا حکم خود را در آن جلسه قرائت کند.

دادگاه یک طرفه

وکلای مدافع شیخ سلمان همچنین گفتند: تصمیم دادگاه غیر منتظره بود؛ چرا که وکلای مدافع شیخ سلمان اجازه دفاع داده نشد و فقط به مدعی العموم اجازه قرائت دادخواست داده شد در حالی که از لحاظ قانونی دادخواست باید پس از بیان ادله متهم مطرح شود و ما هم به دادگاه اعلام کردیم که دلایلی داریم که باید به دادگاه ارائه شود اما به ما اجازه صحبت ندادند!

وکلای مدافع شیخ سلمان همچنین اعلام کردند که به دادگاه و وزارت کشور علیه مامور تحقیقات پرونده به خاطر تحریف سخنان شیخ سلمان شکایت کرده ایم و شکایت ما نیز به دست دادگاه رسیده است، اما به ما اجازه صحبت کردن داده نشد.

رضی: قاضی حاضر نشد به ادله ما گوش دهد و جلسه را با عصبانیت ترک کرد

در ادامه نشست مطبوعاتی، دکتر حسن رضی از وکلای شیخ سلمان گفت: نمی دانم از کجا شروع کنم، زیرا برای بیان وضعیت شگفتی آفرین دادگاه نیاز به زمان زیادی دارم؛ چرا که اوضاع به صورت غیر قابل انتظاری پیش رفت و دادگاه حتی حاضر نشد به سخنان ما و دلایل شیخ سلمان گوش دهد.

رضی افزود: جلسه با عصبانیت قاضی تمام شد و ادامه دادگاه به 16 ژوئن موکول شد و از نظر ما این اقدام دادگاه هیچ توجیهی ندارد و دادگاه باید به سخنان و دفاعیات شیخ گوش می کرد.

السید: چند بار تقاضای پخش ویدئو مربوط به اتهام را مطرح کردیم اما دادگاه نپذیرفت

از سوی دیگر خانم جلیله السید از وکلای مدافع شیخ سلمان گفت: وکلای مدافع به دادگاه توضیح دادند که هنوز دلایلی وجود دارد که باید به دادگاه ارائه شود و بر این اساس پرونده همچنان باز است؛ چرا که شیخ سلمان به خاطر سخنرانی های خود محاکمه می شود و ما به دادگاه گفتیم که اجازه پخش ویدئو سخنرانی شیخ را بدهد تا به حقیقت اتهام های مطرح شده از سوی مدعی العمومی پی ببریم، اما این اجازه داده نشد و شیخ از حق خود در بیان دفاعیات محروم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha