شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
احمدی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه اصالت حوزوی را باید حفظ کنیم و نباید غرب زده باشیم، اظهار داشت: طلاب را باید به گونه ای تربیت کنیم که علاوه بر اصالت دادن به تفکر دینی خود، از نظر دیگران نیز آگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمدی شامگاه پنجشنبه در «سیزدهمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع حکمت اسلامی و هفتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی و مراسم تجلیل از مقام علمی حجت الاسلام والمسلمین احمدی که در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه حقیقتا مایل نبودم که آقایان زحمت بکشند و مراسم تجلیل را برگزار کنند، اظهار داشت: بنده با تعریف کردن از حقیر موافق نیستم و البته از لطف و محبت دوستان سپاسگزاری می کنم.

وی با بیان اینکه همیشه حوزه های علمیه را با تمام وجود سپاس گزار هستم، تصریح کرد: هنگامی که از روستای کهکدان ملایر به مدرسه علمیه بروجرد رفتم، اعاظم حوزه  بنده را در آغوش گرفتند و دعای آن ها در وجود حقیر نقش بسته است.

رئیس سازمان سمت با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه فرهنگ دانش آموزپروری دارند، گفت: حوزه های علمیه یادگار امام صادق(ع) است و از روزی که در این لباس حضور یافتم باخودم اتمام حجت کردم و همواره از رئیس مذهب خجالت زده هستم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه فخر و عظمتی است که مرحوم علامه طباطبایی بنده را همانند عزیزترین فرزندش راه داد و دعا کرد، تصریح کرد: بنده الان هم با محبت، چهره، رفتار و کردار علامه طباطبایی زندگی می کنم.

وی افزود: حوزه های علمیه امانت بزرگی هستند که بر روی دوش همه ما قرار داده شده است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سفرهای پررنج خود به تهران برای کسب علوم فلسفه غرب در دانشگاه، گفت: تمام همت بنده این بود که آنچه لازم است و از دانشگاه آموختیم به حوزه بدهیم؛ امروز در این حوزه شاید صدها نفر زباندان داریم که متون خارجی را می خوانند و تحلیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با تاکید بر اینکه اصالت با حوزه ها است و نباید غرب زده باشیم و تحت تاثیر این مسائل قرار بگیریم، اظهار داشت: طلاب را باید به گونه ای تربیت کنیم که علاوه بر اصالت دادن به تفکر دینی خود، از نظر دیگران نیز آگاه کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل مجمع عالی حکمت اسلامی توفیقی بزرگی است که امیدواریم پاسخی به گفتار دیگران باشد و همان کاری که مرحوم علامه طباطبایی و شهید مطهری در خصوص «اصول فلسفه و روش رئالیسم» انجام دادند، در این مجمع نیز صورت گیرد و نیم نگاهی به فلسفه غرب وجود داشته باشد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید به اخلاق اسلامی آراسته باشیم و معارف اهلبیت(ع) چاره ساز است، اظهار داشت: حوزه ها را نباید از علوم عقلی خالی کنیم چرا که در این صورت، تبدیل به یک اخباری گری و ساده نگری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی افزود: هنگامی که توده ای ها به اسلام حمله کردند، علامه طباطبایی و شهید مطهری آن اقدامات را برای مقابله انجام دادند و  همواره باید افرادی باشند که با فراگیری علوم عقلی از کیان دین دفاع کنند.   

وی تصریح کرد: همواه فراگیری عرفان اهلبیت(ع) و شیوه علمی ائمه معصومین(ع) همراه ما باشد.

رئیس سازمان سمت در پایان خاطرنشان کرد: ان شاالله خداوند توفیق خدمت خالصانه به مکتب تشیع و اسلام ناب و دستیابی به آرمان های انقلاب اسلامی را عنایت کند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha