پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
اردو

حوزه/ اردوی آماده سازی المپیاد کشوری با شرکت 131 نفر از نخبگان طلاب در چهارگرایش ادبیات عرب، فقه و اصول، علوم عقلی و نقلی روز گذشته در مجتمع فرهنگی تفریحی وسف قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزار«حوزه»، حجت الاسلام فرهاد عباسی، مدیرکل امورآموزش و مدارس کشور با بیان که این سومین المپیاد علمی طلاب می باشد، گفت: هدف از برگزاری این المپیاد، آماده سازیی و شناسایی استعداد درخشان و تقویت آینده حوزه است.

وی ابرازداشت: اهداف برگزاری این اردوی یک روزه نیز، آسیب شناسی المپیاد علمی به وسیله اساتید و مشاورین، ارائه روش صحیح مطالعه،  منابع آزمون و طراحی سؤالات است.

مدیر مرکز تخصی حدیث حوزه، با اشاره به این که المپیاد در سه مرحله مدرسه به شیوه پایه ای، استانی و به شیوۀ مقطعی و کشوری  به صورت موضوعی به اجرا گذاشته می شود، افزود: تعداد 8 هزار و 451 نفر درمرحله اول شرکت کرده و از این تعداد  905 نفر به مرحله استانی راه یافته اند.

حجت الاسلام عباسی اظهارداشت: از این تعداد هم 132 نفر به مرحله کشوری یافته و این نشان گر این است که طلابی که به این مرحله رسیده اند بسیار سخت تر از دیگران تلاش کرده اند.

مدیر کل امور آموزش مدارس کشور ابراز با بیان اینکه این آزمون در چهار گرایش ادبیات عرب، فقه و اصول  وعلوم عقلی و نقلی برگزار خواهد شد، از برگزاری  آزمون نهایی المپیاد علمی کشوری در 25 مرداد ماه در قم خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha