دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر علی جمعه

حوزه/ شیخ جمعه: تمام ادیان آسمانی منادی اخلاق و ارزش های انسانی هستند و ارزش های مورد نظر ما در این نشست گفتگو با جوانان همان ارزش های یازده گانه ای است که منشور سازمان ملل نیز بر آن تاکید کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه "مصر الخیر" با همکاری مؤسه آیندگان و وزارت جوانان و ورزش مصر اولین مرحله سلسله نشست های "قیم و حیاة" (ارزش و زندگی) را با حضور شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر و مهندس خالد عبدالعزیز وزیر جوانان و ورزش و دکتر محمد رفاعی رئیس مؤسسه آیندگان(اجیال) در پنج استان قاهره، الشرقیه، اسکندریه، السیوط و قنا برگزار کردند.

دکتر علی جمعه رئیس هیئت امنای مؤسسه مصر الخیر گفت: تمام ادیان آسمانی منادی اخلاق و ارزش های انسانی هستند و ارزش های مورد نظر ما در این نشست همان ارزش های یازده گانه ای است که منشور سازمان ملل نیز بر آن تاکید کرده است.

شیخ جمعه افزود: من پیش از این نشست ها و با توجه به اوضاع نابسامان فرهنگی در مورد آینده فرزندان و نوه های خود نگران بودم، اما پس از مشاهده میزان استقبال جوانان مصر خیالم از آینده جوانان راحت شد و باید اعتراف کرد که مردم مصر مردمی دارای ارزش و فرهنگ و تمدن هستند.

وی افزود: 95 درصد از آیات قرآن کریم و احادیث از ارزش ها و اخلاق سخن می­گوید و 5 درصد باقی نیز درباره سایر جنبه های زندگی می­باشد.

علی جمعه خطاب به جوانان گفت: برکت در شما جوانان نهفته است و با وجود تمام مشکلات و چالش­ها باید گفت که سادگی و اعتماد به نفس و روحیه توکل به خدا که در شما جوانان وجود دارد شما را به پیش می­برد تا به سعادت دنیا و آخرت برسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha