چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 350720
۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
خبر گزاری حوزه

دبیر کارگروه علوم ومعارف اسلامی بنیاد علم ایران، بر ضرورت ورود جدی تر و موثرتر حوزویان در امر پژوهش کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مصطفی دعاگو در مراسم افتتاح مرکز تحقیقاتی و پژوهشی حوزه علمیه اصفهان، در جمع طلاب وروحانیون  بر ضرورت توجه وتمرکز بیشتر طلاب رو روحانیون بر امر امور تحقیقاتی و پژوهشی در وادی معارف دینی و علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: متاسفانه حضور دانشگاهیان در ارائه طرح های تحقیقاتی پررنگتر از حوزویان است که باید این روند با همت طلاب تغییر کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های صندوق حمایت از پژوهشگران ، اظهارداشت: این صندوق  از سال 1382 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده و.ضرورت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همواره مورد توجه  این صندوق بوده است.

وی عنوان کرد: هدف اصلی از تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران بوده است؛ در حال حاضر این صندوق با بیش از بیست و شش هزار عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط است.

دبیر کارگروه علوم ومعارف اسلامی بنیاد علم ایران افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران، چنانچه طرح نامه تحقیق قابلیت کشوری داشته باشدتا 100میلیون تومان حمایت مالی انجام می دهد.

وی در ادامه به تبیین و تشریح چگونگی ثبت نام طرح ها و تحقیقات برای طلاب در صندوق حمایت پژوهشگران پرداخت و در پایان طلاب سوالاتی را این مقام مسئول پرسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha