چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام محسن جلالی اصفهان

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر هدفمند بودن پژوهش های حوزه و مراکز تحقیقاتی گفت: مراکز تحقیقاتی حوزوی امروز باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

حجت الاسلام محسن جلالی، در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تحقیقاتی وپژوهشی  حوزه علمیه اصفهان در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری  «حوزه»، در اصفهان اظهار کرد: شناسایی  پژوهشگران  و طرح موضوع های متناسب با نیاز های جامعه از مهمترین اهداف افتتاح  این مرکز  است.

وی بیان کرد: استان اصفهان با توجه به تمرکز صنایع بزرگ کشور و همچنین حضور دانشگاه های متعدد علمی و فراهم بودن عرصه های متعدد پژوهشی، نیازمند مراکز علمی  و تحقیقاتی است که دراین میان افتتاح مرکز تحقیقاتی و پژوهشی حوزه علمیه  با توجه به تقاضای موجود از سوی ارگان ها و گروها پیرو تبیین موضوعات خاص در حوزه علوم دینی می تواند اقدامی موثر باشد.

حجت الاسلام جلالی، اشاره ای به همکاری اخیر پژوهشگاه رویان با حوزه علمیه اصفهان کرد و افزود: افتتاح مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاهی حوزه علمیه اصفهان می تواند موجبات تامین نیازهای جامعه در عرصه مختلف را فراهم سازد و از این روز پاسخگو آحاد و اقشار متعدد جامعه باشد.

وی در ادامه توصیه ای به پژوهشگران و طلاب علاقه مند به کار تحقیقی در حوزه علمیه اصفهان کرد و گفت: سابقه کهن و دیرینه حوزه علمیه اصفهان و همچنین دارا بودن تاریخ چند صد ساله حضور علما و بزرگان دینی در شهر اصفهان می تواند از جمله عرصه های تحقیقی برای طلاب و پژوهشگران باشد که در تعریف و تببین آثار خطی و قلمی آن علما برای نسل حاضر اقدام کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان به عنوان نمونه به کتاب 600ساله  صفت الصافات مرحوم کفعمی اشاره  و عنوان کرد:بررسی و تحقیق بر روی این کتاب خطی ارزشمند باقی مانده از دوران کهن گذشته می توانند امروز برای حوزه های علمیه دستاوردهای زیادی داشته باشد که در لوای تحقیق و پژوهش میسر می شود.

وی در پایان بر ضرورت پرهیز از موازی کاری میان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تاکید  و اذعان کرد: توجه و تمرکز بر موضوعات بدیع و نو باید در دستور کار طلاب و پژوهشگران جوان باشد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha