پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز در پایان خاطرنشان کرد: قرآن به ما می گوید برای اینکه گیر گرگ های بین الملی و 1+5 نباشیم، باید روی پای خود بایستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه شنبه در «دومین اجلاسیه اساتید رشته های تخصصی حوزه علمیه قم» که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد، بر لزوم اهتمام بیشتر حوزه های علمیه به درس تفسیر تاکید کرد و اظهار داشت: البته امروز نسبت به گذشته وضعیت تفسیر در حوزه بهتر شده شده است اما هنوز به اندازه بقیه دروس مطرح نیست.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا طلبه ها سالی یک جزء تفسیر قرآن تعلیم ببینند، گفت: باید توجه به کتب تخصصی داشت، اما به تفسیر قرآن بیشتر اهتمام ورزیده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: بنده پژوهشگر و طلبه هستم و حرف های من را علیه ضدپژوهش حساب نکنید؛ امروز وضع نماز نسل جوان و اهتمام به زکات خوب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه زکات درآمد خوبی دارد، تصریح کرد: امسال با این برداشتی که ما کردیم 13 درصد مردم زکات می دهند؛ در مجموع 450 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه نباید ما را خواب ببرد، افزود: مردم به ما می گویند آیا شما گفتید و ما زکات ندادیم؟؛ شما دوتا حدیث گفتید و ما جوان برای دین دادیم.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: چرا برای زکات چند روحانی فداکاری نکرده است؛ قبول کنیم در مواردی کوتاهی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه خانواده های مذهبی در تربیت فرزندان و شیوه دعوت به نماز آن ها مانده اند، گفت: شیوه دعوت به نماز را همه باید ببینند و تخصصی شود.

وی افزود: طلاب یک روز پیش از اینکه درس ها تعطیل شود روش های دعوت به نماز را از اساتید مرکز تخصصی نماز یاد بگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در اصلاح و ارشاد افراد سن و آمار شرط نیست، گفت: ارشاد را باید از خودی ها شروع کرد؛ لازم نیست به طور مستقیم مسئله ای بیان شود؛ به جای اینکه گفته شود سیگار نکشید به تبیین مضرات آن بپردازید.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر لزوم افزایش پرداختن سهم قرآن و نهج البلاغه در منابر تاکید کرد و ابراز داشت: سهم بسیاری از منبرها تحلیل سیاسی، شعر و خواب است در حالی که باید به قرآن بیشتر پرداخته شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر به قرآن در کنار عترت تاکید کرد و گفت: امروز در تهران 6 هزار جلسه عزاداری برگزار می شود در حالی که 100 جلسه تفسیر نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه برای اعزام به دانشگاه ها اساتید تفسیر نداشتیم، ابراز داشت: باید حوزه ها توجه بیشتری به ترییت اساتید تفسیر داشته باشند تا آن ها به دانشگاه ها اعزام شوند و تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه تفسیرقرآن هردوسال باید تغییر کند، افزود: هرکسی در قرآن تدبیر کند نکات جدیدی متوجه می شود؛ آیات تغییر نمی کند اما آیات براساس نیازها که به مرور زمان تغییر می کنند، تفسیر می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان خاطرنشان کرد: قرآن به ما می گوید برای اینکه گیر گرگ های بین الملی و 1+5 نباشیم، باید روی پای خود بایستیم.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha