جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نعمت الله خدامی اندیمشک

حوزه/ از آنجایی که روحانیت پرچم دار اسلام ناب محمدی است، دشمن همیشه در تلاش برای جدا کردن مردم از روحانیت است، در این رابطه مردم باید ضمن هوشیاری و آگاهی از روحانیت همیشه در صحنه پشتیبانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در آیین تلبس طلاب مدرسه علمیه بقیه الله اندیمشک، با اشاره به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در خصوص جایگاه و نقش روحانیت در  جامعه، اظهار داشت: امام خمینی(ره) روحانیت را مظهر اسلام و مبیّن قرآن دانسته و تأکید می کردند که «اسلام به استثنای روحانیت، همچون طب بدون طبیب است»؛ از این رو آحاد و اقشار جامعه باید خود را همراه با روحانیت کنند تا إن شاءالله از گزند دشمنان مصون بمانند.

وی با اشاره به هجمه دشمن علیه روحانیت، گفت: از آنجایی که روحانیت پرچم دار اسلام ناب محمدی است، دشمن همیشه در تلاش برای جدا کردن مردم از روحانیت است، در این رابطه مردم باید ضمن هوشیاری و آگاهی از روحانیت همیشه در صحنه نیز پشتیبانی کنند؛ چرا که بنا به فرموده حضرت روح الله «شکست روحانیت شکست اسلام است» و این باید ملاک همه برای حمایت از روحانیون باشد.

حجت الاسلام خدامی، در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت های سه مدرسه علمیه شهرستان اندیمشک پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه تا امروز فعالیت های گسترده ای در سطح شهرستان از سوی طلاب و روحانیون مدارس علمیه در حال انجام است که آثار خوب و مطلوبی نیز به همراه داشته است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به پیشنیه احداث مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، گفت: این مدرسه علمیه از سال ۱۳۶۴ با هدف نشر مبانی و معارف دینی در شهرستان، راه اندازی شد و تا کنون بیش از ۲۵۲ نفر از آن فارغ التحصیل شده و در حال خدمت به فرهنگ ناب شیعی هستند.

وی با اشاره به وجود چندین قاری، حافظ قرآن و نهج البلاغه در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) گفت: ۱۳۹ طلبه این مدرسه علمیه، همگی در حال انجام فعالیت های تبلیغی همچون اقامه نماز جماعت در مساجد و ادارات، نشست های پرسش و پاسخ در مدارس و تبلیغ در مناطق محروم، هستند.

حجت الاسلام خدامی، به دومین مدرسه علمیه شهرستان اندیمشک اشاره کرد و اظهار داشت: مدرسه علمیه الزهراء به عنوان دومین مرکز نشر مبانی و معارف دینی در سطح شهرستان مشغول به فعالیت است که تا کنون بیش از ۱۱۰ فارغ التحصیل داشته و هم اکنون نیز ۶۱ نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی به ارایه گزارشی کوتاه از آخرین مدرسه شهرستان اندیمشک پرداخت و بیان داشت: سال ۸۸ با عنایت های نماینده ولی فقیه در خوزستان و همکاری مسئولین حوزه، مدرسه سفیران هدایت با عنوان مقدس «بقیه الله(عج)» آغاز به کار کرد و هم اکنون این مدرسه، مرکز انجام و اداره فعالیت های فرهنگی حوزه استحفاضی خویش است.

امام جمعه اندیمشک، در پایان خواستار توجه ویژه مسئولین به انجام و گسترش فعالیت های فرهنگی، دینی در کشور شد و اظهار داشت: امروز اگر حوزه های علمیه تقویت نشوند، دشمن در این نبرد فرهنگی موفق خواهد شد؛ پس همگان باید به کمک حوزه های علمیه بیایند، تا إن شاءالله شاهد نابودی دشمن در نبردی دیگر با نظام اسلامی ایران باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha