دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حسام زکی

حوزه/ به موجب تفاهم امضا شده میان وزارت اوقاف مصر و اتحادیه سازمان های اسلامی برزیل، وزارت اوقاف مصر متعهد می شود نیازهای مساجد و جمعیت ها و مراکز اسلامی برزیل در زمینه اعزام گروه های تبلیغی و ائمه جماعت را تامین کند.

به گزارش سرویس بین المل خبرگزاری «حوزه»، حسام زکی سفیر مصر در برزیل به نیابت از وزارت اوقاف مصر یک یادداشت همکاری با اتحادیه سازمان های اسلامی برزیل به ریاست محمد الزغبی امضا کرد. این همکاری در زمینه همکاری در زمینه دینی میان دو طرف در پنج سال آینده می باشد.

به موجب این یادداشت تفاهم وزارت اوقاف مصر دوره های آموزش تبلیغ برای ائمه جماعت اعزام شده به برزیل برگزار می کند و علاوه براین متعهد می شود به نیازهای مساجد و جمعیت ها و مراکز اسلامی برزیل در زمینه اعزام گروه های تبلیغی و تامین ائمه جماعت پاسخ دهد چه نیازهای دائمی و چه نیازهای موقت مانند ماه مبارک رمضان.

از سوی دیگر اتحادیه سازمان های اسلامی برزیل نیز متعهد می شود پذیرایی از مبلغان مصری را در طول دوره تبلیغ در برزیل بر عهده بگیرد.

سفیر مصر در برزیل افزود: به موجب این یادداشت همکاری، برنامه ای برای مبارزه با افراط دینی نیز تنظیم می شود تا روح اعتدال و میانه روی در برزیل ترویج شود.

وی افزود: این همکاری شامل آموزش زبان عربی و حفظ قرآن به فرزندان مهاجران مسلمان برزیل نیز می شود.

لازم به ذکر است که اتحادیه سازمان های اسلامی برزیل در سال 1979 تاسیس شده و 40 مؤسسه اسلامی در آن عضویت دارند که در 26 ایالت مختلف برزیل پراکنده هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha