پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
رونمایی مکارم

حوزه / در مراسمی با حضور آیت الله العظمی مکارم از 7 جلد کتاب «گلشن ابرار» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «نخستین نشست دانشمندان، علما و طلاب فارس و آذربایجان» و «سومین نشست هم اندیشی پیشکسوتان، اساتید و مولفین گلشن ابرار» امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله بهشتی، آیت الله هاشم زاده هریسی، حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، آیت الله بهشتی عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه باید همواره از بزرگان حوزه یاد کنیم، اظهار داشت: تالیف شرح حال عالمان و بزرگان دین اقدام بسیار نیکویی در راستای معرفی به نسل ها و تجلیل از خدمات گران مایه آن ها می باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبدالصمد جودتی مدیرگروه گلشن ابرار با بیان اینکه پژوهشکده باقرالعلوم وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1368 شروع به تالیف شرح حال علمای از بعد عصر غیبت امام زمان(عج) کرده است، اظهار داشت: گلشن ابرار مجموعه ای متنوع و مفصل به زبان فارسی در زمینه شرح حال نویسی و بیوگرافی مشاهیر و دانشمندان شیعه است.

سپس حجت الاسلام صمصامی با اشاره به آغاز تدوین گلشن ابرار استان فارس، ابراز داشت: شیراز عالمان بزرگ دینی را به جهان اسلام تحویل داده و لازم بود شرح حالی از علمای این استان تدوین شود که امیدواریم تا سال آینده یک جلد از این کتاب ها، منتشر شود.

در ادامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم پرورش استعدادها تاکید کردند و گفتند: چه کسی می گوید دیگر ملاصدرا و میرزای شیرازی پیدا نمی شود؟؛ در میان طلاب جوان، استعدادهای درخشانی وجود دارد که باید آن ها را برای اجتهاد شناسایی کرد. 

ایشان افزودند: از سال جاری تحصیلی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) به شناسایی استعدادهای درخشان خواهیم پرداخت تا مجتهدان فراوانی را تربیت کنیم.

آیت الله هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری نیز بر لزوم پژوهش در حوزه حقوق مردم تاکید کرد و گفت: مردم باید از طریق این پژوهش ها متوجه شوند خداوند حفظ حقوق آن ها را مقدم بر حقوق خود قرار داده است.

وی همچنین از فعالیت های پژوهشی حوزه در سال های اخیر قدردانی کرد.

در پایان این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی از 7 جلد از مجموعه گلشن ابرار شامل 3 جلد«گلشن ابرار آذربایجان»، «بازنویسی جلد اول و دوم شرح حال عالمان شیعه»، «جلد نخست گلشن ابرار بانوان عالمه مذهب تشیع» و 2 جلد از «رفتارهای انسان ساز پارسایان اسوه» رونمایی کردند.

خاطرنشان می شود؛ در این مراسم از نویسندگان و پژوهشگران گلشن ابرار تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای پیام/313/33    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha