جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: آمریکا و غرب وحشی و صهیونیست های جنایت کار بدانند ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری آمده شما مزدوران و کسانی که علیه اسلام ناب قیام کردید را به ذلت بکشاند و پرچم انقلاب را به دست مهدی آل محمد(ص) بدهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امشب در یادواره شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: شهدای مدافع حرم، شهدایی هستند که بر اساس تکلیف دینی، خارج از مرزهای خود و برای دفاع از حرمی از حرم های اهل بیت علیهم السلام جان خود را تقدیم کردند.

وی با بیان این که اینها، شهیدانی هستند که جان شیرین خود را در راه دفاع از ارزش ها و مکتبشان تقدیم می کنند، اظهارداشت: این شهدا، حق بزرگی بر جامه اسلامی دارند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: هر بانگ توحیدی که در پس شهادت آنها برآید، هر پرچمی که در پی مجاهدت این شهدا برافراشته می شود و هر زائری که بر مزار اهل بیت علیهم السلام حاضر می شود، از برکت فداکاری این شهیدان است.

وی با بیان این که با حرکتی که شهدای مدافع حرم انجام دادند، نشان دادند که شهادت مرز نمی شناسد، تصریح کرد: آنچه که ستون فقرات و عمود خیمه شهادت است، همان حقیقتی است که در قرآن از آن به عنوان قتل فی سبیل الله معرفی شده است. کشته شدن در راه خدا و بر اساس رضای خدا در هر جایی که باشد، همین مقدار که خدا از این ایثار راضی باشد، معیاری بر شهادت آنهاست.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: پاسداری از عتبات مقدس امامان و امامزادگان، در واقع پاسداری از بیوت الله است که خداوند در قرآن از این بیوت، خانه هایی که در آن یاد و ذکر خدا می شود، معرفی می کند.

وی شهیدان مدافع حرم را شهیدانی مخلص معرفی کرد و گفت: دفاع از وطن، حتی اگر از جنبه دینی باشد، باز هم انگیزه ملی در آن وجود دارد، یعنی علاوه بر انگیزه دینی، غیرت نسبت به وطن نیز در آن دخیل است ولی اینکه انسان برای دفاع از جایی غیر از وطنش به شهادت برسد، نشانه اخلاص آن شهیدان است.

امام جمعه قم ادامه داد: ایثارگری ای که شهیدان مدافع حرم داشتند، گویای زنده بودن غیرت دینی در جامعه اسلامی است. غیرت نشانه ایمان است و شهدای حرم حضرت زینب سلام الله علیها،  غیرت مندانی هستتند که برای رضایت خدا این کار را انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: وقتی کسانی خارج از مرزها برای دینشان غیرت به خرج می دهند، برای شما که در کشور خود در امنیت به سر می برید، می گوید که این غیرت باید نمود بیشتری داشته باشد. کسانی که در خارج از مرزهای برای رضای خدا قیام می کنند، شما که در کشور خود در امنیت هستید، نباید مظاهر بی غیرتی در جامعه وجود داشته باشد و غیرت مندان سکوت کنند؛ این پیام شهیدان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که اکنون جهان اسلام هدف حملات گوناگون جبهه استکبار و کفر و نفاق منطقه است. از عجایب این دوران که برکت انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی پیدا شده و از برکت مجاهدت های امام خمینی و خون شهیدان است؛ مشخص شدن خط هاست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نقش این حرکت در مشخص کردن چهره های واقعی مزدوران منطقه گفت: حضرت امام با نهضت و حرکت خود و در ادامه مقام معظم رهبری، کاری کردند که پرده ها پایین افتاد و چهره ها مشخص شد. در این میان کسانی که غیرت مند و با ایمان بودند، پای ارزش های خود ایستادند ولی آنها که منافق بوده و سال ها با صهیونیست هارمز و راز داشتند، چهره شان را نشان دادند.

وی ادامه داد: امروز کفر جهانی و شرک و نفاق منطقه دست به دست هم دادند و یک جبهه درست کرده اند تا در برابر اسلام ناب محمدی(ص) بیاستند تا ما را از موضع عزت و غیرت و حفظ ارزش های دینی پایین آورند و تا به طور کامل به خواسته خود نرسند، کوتاه نمی آیند.

امام جمعه قم با تأکید بر این که اسلام که با همت و مجاهدت حضرت زهرا و حضرت علی  و خون پاک سید الشهدا و سایر ائمه معصوم علیهم السلام به دست آمده است، هرگز در برابر اسلام آمریکایی شکست نخواهد خورد، گفت: آمریکا و غرب وحشی و صهیونیست های جنایت کار بدانند ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری آمده شما مزدوران و کسانی که علیه اسلام ناب قیام کردید را به ذلت بکشاند و پرچم انقلاب را به دست مهدی آل محمد(ص) بدهد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha