جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جنگ نرم

حوزه/ دشمنان با انتشار اخبار دروغ باعث ایجاد تفرقه و نفاق می شوند و با این کار، عقاید و ارزش های یک فرهنگ را مورد هدف قرار داده و به آن ضربه وارد می کنند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به نقش روحانیون در مقابله با جنگ نرم، گفت: جنگ نرم غیر خشونت آمیز است و دشمن در قالب آن تلاش می کند تا ظاهری موجه، صلح طلبانه و انسان دوستانه به کار خود ببخشد، در صورتی که هدف اصلی دشمن، براندازی، حمله، تهاجم و خشونت غیر عینی علیه نظام و باورهای یک ملت است.

وی در ادامه به اهداف و نقاط مورد تهاجم در این جنگ اشاره کرد و ابراز داشت: در جنگ نرم، بی ثبات سازی یا براندازی حکومت در یک کشور، هدف اصلی است که معمولا از طریق مشروعیت زدایی و بحران سازی در کشور مورد حمله دنبال می شود.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: در جنگ نرم، ارزش ها و باورهای دینی و ملی، اقتصاد، تفکرات و ارزش ها، مشارکت عمومی و سیاسی مردم، امنیت مرزی و خیابانی، حق و حقیقت و روحیه مقاومت پذیری مورد حمله ی دشمن قرار می گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان فارس، به راهکارها و روش های ایجاد این جنگ اشاره کرد و  افزود: جذب و همراه سازی نخبگان و خواص یکی از راهبردها به شمار می آید. این جذب از طرق گوناگونی که شامل فریب و تهدید انجام می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده خاطر نشان کرد: شایعه سازی، یکی از برنامه های دشمن می باشد. آنان با انتشار اخبار دروغ باعث ایجاد تفرقه و نفاق می شوند و با این کار، عقاید و ارزش های یک فرهنگ را مورد هدف قرار داده و به آن ضربه وارد می کنند.

وی افزود: امروزه با ظرفیت سازی لازم، تقویت فرهنگ تولید علم، افزایش تولید و باز تولید فرهنگی توسط مسئولین مربوطه، جهت بهره برداری حداکثری از فرصت های جهانی باید با این روش مقابله کرد.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: طلاب و روحانیون و متولیان فرهنگی باید با تقویت نهادهای فرهنگ ساز اصیل، همدلی و هم زبانی نخبگان و اهل فرهنگ، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تقویت مدارس علمیه، بصیرت افزایی  اهل منبر و کارشناسان مذهبی و فرهنگی و از همه مهمتر گوش دادن به فرامین مقام معظم رهبری، با جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

وی در پایان گفت: تلاش در جهت اعتلای فرهنگ و تمدن اسلامی در سراسر جهان، تلاش در ایجاد حکومت جهانی اسلام، ارائه تصویر خوب و مطلوب از انقلاب اسلامی و عملیات روانی متقابل، وظیفه همه آحاد ملت ایران می باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha