شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حسن آقانظری

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم اصلاح و تربیت نسل جوان به سمت و سوی فضایل اخلاقی با بهره گیری از معنویت خاص ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی در ماه مبارک رمضان ، حال و هوای معنوی بسیار خوبی در سطح جامعه به خصوص در میان جوانان حکمفرماست که در ماه های دیگر سال ، شاهد آن نیستیم.

وی همچنین افزود: بررسی های میدانی و آمارها نیز نشان می دهد که مردم ما در ماه مبارک رمضان  رفتار و سلوک بهتری دارند و بیشتر به حفظ شئونات فرهنگی و مذهبی مقید هستند و لذا در این ماه عزیز، شاهد کاهش قابل توجه جرم و بزهکاری از جمله در مساله بدحجابی هستیم و بسیاری از مردم مراعات این ماه را دارند.

استاد حوزه علمیه قم ضافه کرد: ضمن آن که قبح اجتماعی شدیدتری در این ماه نسبت به بزهکاری و ناهنجاری و بداخلاقی وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین در ادامه با بیان این که ماه رمضان به جهت آن که فضای معنوی آماده تر است تاثیرات مطلوبی بر روح و روان افراد جامعه دارد، گفت: رمضان ماه نزول برکات و ماه بهار قرآن است  و هر کس بیشتر و بهتر خود را معنوی و قرآنی کند، در برابر مفاسد و هجمه های فرهنگی و اخلاقی، خود را واکسینه کرده است.

وی بیان داشت: بی شک کسی که در هوای گرم روزه داری می کند به یادمی آورد سختی های زندگی بعد از دنیا و برزخ و قیامت را که در آن دچار عطش و فقر است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی خاطرنشان کرد: از سویی حالت توبه و انابه و استغفار در ماه رمضان بیشتر می شود و حتی ظاهر مردم نیز گواهی می دهد که به دنبال آن هستند که با ترک معاصی ، خود را به خالق خویش نزدیک تر سازند.

وی افزود: از این رو عموم مردم خصوصاً نسل جوان گرایش بیشتری به مساجد و هیئات مذهبی پیدا می کنند و لذا روحانیون مبلغ نیز باید ضمن درک اقتضائات با سخنرانی های خلاصه اما پرمحتوای خود تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته و به ویژه زمینه اصلاح و تربیت نسل جوان را بر اساس آموزه های دینی فراهم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha