دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بردفورد انگلستان

اختصاصی «حوزه»/ سازمان اطلاعات انگلیس در برابر اقدام های تفرقه افکن و افراط گرایانه علیه شیعیان بی تفاوت بوده و عملا با رویکردی که در پیش گرفته به فرقه گرایی و تفرقه میان مسلمانان مقیم انگلستان دامن می زند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در راستای سیاست شیعه هراسی که متاسفانه به واسطه فعالیت آزادانه وهابیت در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی دنبال می شود، جمعی از عناصر افراطی اقدام به فعالیت های ضد شیعی در شهر بردفورد انگلستان کردند.

این افراد، وقیحانه به شعار نویسی علیه شیعه بر روی دیوار حسینیه شیعیان در شهر بردفورد اقدام کردند و همزمان بروشورهایی حاوی مطالب ضدشیعی را در سطح شهر توزیع کردند.

این بروشور با عنوان تشیع دینی خارج از اسلام، در مدارس و محل های آموزشی شهر بردفورد توزیع شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده، فردی به نام عثمان اقبال، مسئول پخش این بروشورها در برفورد بوده است.

نکته عجیب و البته قابل تحلیل در این میان این است که سازمان اطلاعات انگلیس در برابر چنین اقدام های تفرقه افکن و افراط گرایانه بی تفاوت بوده و عملا با رویکردی که در پیش گرفته به فرقه گرایی و تفرقه میان مسلمانان مقیم انگلستان دامن می زند.

شیعیان مقیم انگلستان می گویند که چنین اقداماتی، مسبوق به سابقه بوده و ما تلاش کرده ایم از طریق گفتگو با چهره های تندرو و اطلاع دادن مقامات مربوطه در انگلستان جلوی این افراط گرایی ها را بگیریم اما اکنون شاهدیم که شیعه هراسی به شکل دیگری در حال انجام در برفورد انگلستان است.

گفتنی است صدها تن از نیروهای داعش نیز که هم اینک در حال فتنه انگیزی در عراق و سوریه اند، از انگلیس آمده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha