شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اسکندری خبرگزاری حوزه

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در بحث‌های تبلیغی نیاز داریم که عمیق‌تر حرکت کنیم گفت: در مباحث اخلاقی و یا در فرهنگ عمومی به صورت جدی نیاز داریم که جامعه را با مبانی فکری، اخلاقی و زیربنایی اسلامی آشنا کنیم تا جامعه انسجام بیشتری را به خود بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین اسکندری درحاشیه بازدید از رسانه حوزه، به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی مدیر مرکز خبر و اطلاع رسانی حوزه های علمیه،  ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان و با اشاره به سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی  اظهارداشت: سازمان تبلیغات از نهادهایی است که در سه دهه فعالیت خود در هر مقطعی رو به رشد بوده است.

فعالیت های سازمان تبلیغات رو به رشد بوده  است

وی با بیان این که در دوره حجت الاسلام و المسلمین خاموشی چه از نظر برنامه‌ریزی و نیروی انسانی و چه از نظر ساختاری و محتوایی تقریباً سازمان تبلیغات یک مسیر رو به رشدی را طی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با توجه به شرایط و امکاناتی کشور، سازمان تبلیغات توانسته مسیر خود را تا حدودی طی کند و رو به رشد باشد، البته این سازمان علی‌رغم امتیازاتی که دارد، ارتباطش با رسانه‌ها  کم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: نهایت سعی خود را کرده‌ایم با نهادهای مختلف ارتباطات خوبی را برقرار کنیم چون اعتقاد داریم برخی از مشکلات ما از طریق ارتباط حل می‌شود.

وی با اشاره به ارتباط سازمان تبلیغات با آموزش و پرورش گفت: باید به صورت جدی آموزش و پرورش حمایت شود و تقریباً 3 سال  آموزش‌های ضمن خدمت را با هزینه  سازمان بر عهده گرفتیم و مجموعاً 27 هزار معلم را در چند دوره آموزش دادیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری دوره ‌های آموزشی مانند آشنایی با فرقه‌های انحرافی و خودساخته و دوره‌های بحث مهدویت و مسائل مربوط به اعتقادات و اخلاق توسط، سازمان تبلیغات برای معلمین، گفت: رئیس آموزش و پرورش سابق قم بیان کرده بود که در دوره کاری خود هیچ دوره‌ای را مفیدتر از این دوره‌ها ندیده بودم.

وی افزود: با برگزاری این دوره‌ها معلم‌ها توانایی آن را دارند، بخشی از  کار روحانیون را در کلاس‌ها انجام دهند و معلمین  بیان می‌کردند سابقاً از پرسش‌های دینی بچه‌ها واهمه داشتند، ولی اکنون شرایطی را فراهم می‌کنند که دانش آموزان سؤال کنند و این سرمایه‌ای برای آموزش و پرورش شده است.

ارتباط خوب سازمان با حوزه خواهران

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه کار و کسب و یا اصناف و ارتباط با نیروهای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ارتباط وسیعی با جامعه الزهرا و حوزه علمیه خواهران پیدا کرده‌ایم و دوره‌های آموزشی در موضوعات مختلف مانند منبر، تبلیغ و سخنرانی برای آنها برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات سابقاً تنها به مأموریت‌های درون سازمانی فکر می‌کرد و انجام این کارها در گذشته سابقه نداشته است گفت: امروز در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها گفتمان‌های دینی را به طور وسیع و گسترده و با موضوعات متنوع که مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان است را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اخیراً برنامه‌ای برای آشنایی دانشجویان با فضای مجازی، تهدیدها، خطرات و فرصت‌هایی که در این فضا وجود دارد برگزار کردیم که دانشجویان به دلیل غنایی که دارد پیشنهاد دادند، گواهینامه آموزشی صادر شود و در این ارتباط 300 گواهینامه آموزشی برای این دوره صادر شد.

وی گفت: حدوداً 50 مأموریت در سال به سازمان واگذار می‌حجت الاسلام اسکندری در بازدید از خبرگزاری حوزهشود و سعی بر این است که مأموریت‌ها با نیازهای امروز جامعه تطبیق داده شود و در این برنامه‌ها حساس‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات جامعه را دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به اینکه امسال تقریباً برای اغلب مأموریت‌ها، موضوعی را به عنوان محوری کار تنظیم کردیم گفت: امسال کسب حلال و حرام و یا مسئله محرم و نامحرم را به عنوان محور قرار دادیم و حتی برنامه تفسیر قرآن را به گونه‌ای ساماندهی کردیم که این موضوعات دنبال شود و حتی مبلغین توجیه شدند که این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌ها همین دو محور، موضوع کار قرار گرفت و همچنین شعار سال که مقام معظم رهبری بیان کردند نیز به عنوان محور اصلی در دستور کار قرار گرفتند.

در بحث تبلیغ باید عمیق حرکت کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم  خاطرنشان کرد:  تبلیغات سطحی، محیطی و شعاری در کشور ما سابقه طولانی دارد و ما اعتقاد داریم که باید یک مقدار عمق بیشتری به حوزه تبلیغ ببخشیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های خبرگزاری حوزه بیان کرد:  حقیقتاً جای مباهات است که مجموعه‌ای وجود دارد که بدون گرایش‌های سیاسی و جناحی روی نیازمندی‌های اقشار مختلف جامعه متمرکز شده است و اخبار و مباحث حوزه را شفاف، علمی و عمیق و بر محور عقلانیت، قرآن، فقه و فقاهت منتشر می‌کند.

عقلانیت دینی باید محور رسانه ها باشد

وی با بیان اینکه چیزی که به صورت جدی به آن نیاز داریم و در مجموعه خبرگزاری حوزه شاهد آن هستیم محور قرار گرفتن عقلانیت دینی است گفت: متأسفانه آنچه تاکنون در رسانه ها و سایر جوامع و منابع شاهد آن بودیم نگاه احساسی به مباحث دینی بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در جاهایی نیز به احساسات دینی برای پیشبرد برخی مباحث نیاز داریم گفت: اگر این احساس از مصدر عقل و عقلانیت برخیزد و پشتوانه‌اش فکر و اندیشه باشد، می‌تواند کار را پیش ببرد، ولی اگر صرفاً احساس باشد در خیلی جاها جامعه و افراد به خطا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در بحث‌های تبلیغی نیاز داریم که عمیق‌تر حرکت کنیم گفت: در مباحث اخلاقی و یا در فرهنگ عمومی به صورت جدی نیاز داریم که جامعه را مبانی فکری، اخلاقی و زیربنایی اسلامی آشنا کنیم تا جامعه یک انسجام بیشتری را به خود بگیرد.

همدلی رسانه ها مشکلات را حل می کند

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به این که مقام معظم رهبری در فرمایش خود به دنبال این است که یک انسجام فکری، اندیشه‌ای، فرهنگی و اخلاقی در جامعه دست پیدا کنیم که این تندبادها نتواند جامعه را بلرزاند گفت: واقعاً اگر همه مجموعه‌های فکری، فرهنگی و رسانه‌ای همدلی داشته باشند و در این مسیر حرکت کنند قطعاً بسیاری از مشکلات که امروز در جامعه داریم نخواهیم داشت.

سازمان تبلیغات دنبال رو  خط رهبری و مراجع است

وی با اشاره به اینکه سعی ما این است که در برنامه‌ریزی فرهنگی و تبلیغی این سمت و سو را در نظر بگیریم افزود: سازمان تبلیغات تاکنون تلاش کرده است بدون گرایش‌های سیاسی و جناحی حرکت کند و به هیچ سمت و سویی نرویم و خطمان همانی باشد که امام(ره) و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و علمای حوزه ترسیم کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ارتباط با همکاری سازمان تبلیغات با خبرگزاری حوزه بیان کرد: ما هر نوع همکاری که از دستمان می‌آید درصدد انجام آن هستیم و روحانیون مستقر در روستاها می‌توانند به عنوان خبرنگاران افتخاری خبرگزاری حوزه باشند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha