سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
معاونیان

حوزه/ خطیب و محقق حوزوی با گلایه مندی از کم کاری های صورت گرفته در معرفی و ترویج شناخت از شخصیت خدیجه کبری(س) بر لزوم اهتمام ویژه در این باره تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حامد معاونیان غروب پنجشنبه طی سخنانی در همایش بررسی ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه کبری(س) که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که با وجود همه تلاش های صورت گرفته در رابطه با شناساندن ابعاد شخصیتی و اخلاقی حضرت خدیجه(س) و به خصوص زحمات ایشان در دوران صدر اسلام ، مرتکب قصور و کوتاهی شده ایم و متاسفانه نهادهای مختلف اجتماعی و فرهنگی آن طور که حق مطلب ایجاب می کند در این باره گام های اساسی را برنداشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه حب و علاقه به دنیا همواره انسان را فریب می دهد، افزود: چه بسیار انسانهایی که با وجود ثروت عظیمی که در اختیار دارند، اما روحشان تشنه و فقیر است و چه بسیار انسانهای به ظاهر فقیر که روحی سیراب دارند و به حق غنی هستند. این است که باید از خدا بخواهیم و در ادعیه نیز می خوانیم که پروردگارا به ما غنا و بی نیازی در روح و نفس عطا کن.

این محقق و پژوهشگر حوزوی اضافه کرد: حضرت خدیجه(س) ثروت فراوانی داشت اما عظمت ایشان به دلیل خرج ثروتش در راه اسلام نیست بلکه به غنای روح آن حضرت مربوط می شود ، چرا که ایشان آنقدر دارای عظمت روح است که همه چیز خود را در راه خدا می دهد و خداوند هم بهترین گوهر هستی یعنی حضرت صدیقه کبری (س) را به او عنایت می کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در رابطه با حضرت خدیجه (س) کتب و تحقیقات علمی چندانی در دست نیست ، ضمن این که گرچه نام حضرت زهرا(س) در صدر اسامی دختران این کشور است و خود این امر مایه مباهات است ، اما نام مادر ایشان حضرت خدیجه(س) کمتر بر روی دختران قرار داده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha