شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حضرت خدیجه

حوزه/ این بانوی بزرگ اسلام در مسیر حمایت از پیامبر اکرم(ص) تمام داشته های خود را در راه خدا به کار برد و در این مسیر به چیزی غیر از رضای الهی توجه نمی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در دهمین روز از ماه مبارک رمضان در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم دعا کردن در سجده را از بایسته های دعا معرفی کرد.

وی با بیان این که در سیره معصومین علیهم السلام دعا کردن در حال سجده توصیه شده است، گفت: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، بهترین و تقرب ترین زمان عبد به خدا، زمان سجده است و در این موقع انسان باید فراوان دعا کند، چراکه آن لحظه، برای اجابت دعا، سزاوار است.

استاد حوزه علمیه قم به روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: بر اساس سخن این امام همام، سجده بهترین لحظه دعا کردن برای دنیا و آخرت است. ایشان در جای دیگر بیان داشته اند: بهترین زمان که عبد به خدا نزدیک است، زمانی که دعا می کند، در حالی که در سجده است.

وی خاطرنشان کرد: البته در دعا کردن، صرف بیان حاجت، بدون حضور قلب در پیشگاه خداوند، در اجابت دعا تأثیر ندارد.

حجت الاسلام مومنی خوش بینی در اجابت دعا را بایسته دیگر دعا کردن عنوان کرد و گفت: زمانی که انسان دعا می کند، باید به برآورده شدن حاجتش شکی نداشته باشد. نبی مکرم اسلام(ص) بیان داشته اند که دعا را به گونه ای انجام دهید که مطمئن باشید اجابت می شود.

وی دعا کردن با توجه و اطمینان از اجابت آن را در رسیدن انسان به حاجتش تأثیرگذار دانست وبیان داشت: امام صادق علیه السلام فرمودند،  انسان باید با قلبش خدا را صدا بزند تا دعایش اجابت شود.

سخنران مراسم  در ادامه با اشاره به سالروز ارتحال حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها در راه حمایت از پیامبر اسلام(ص) از جان، مال و آبروی خود هزینه کرد. این بانوی بزرگ اسلام در مسیر حمایت از پیامبر اکرم(ص) تمام داشته های خود را در راه خدا به کار برد و در این مسیر به چیزی غیر از رضای الهی توجه نمی کرد.

وی خاطرنشان کرد: خدیجه کبری سلام الله علیها به نبی مکرم اسلام(ص) وصیت کرد که رسول اکرم(ص) جنازه او را به خاک بسپارد و به حضرت زهرا سلام الله علیها وصیت کرد که به پیامبر (ص) بگو عبایی که در آن بر او وحی شده را به عنوان کفن بر بدنش بپیچد تا به احترام این عبا، فشار قبر بر او وارد نشود.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha