دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تبیین شخصیت و خدمات ماندگار حضرت خدیجه (س) در حق پیامبر (ص) و دین اسلام را یکی از رسالت های مهم رسانه های جمعی برشمرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالروز ارتحال جانسوز حضرت خدیجه کبری(س) ابراز داشت: شخصیت حضرت خدیجه (س) به عنوان زن نمونه اسلام که خدمات بسیاری به این دین مبین کرده و ارتباط ایشان با پیامبر (ص) باید به درستی در جامعه معرفی و تبیین شود

وی افزود: خدمات ماندگار ایشان و به خصوص جایگاه رفیعش در نزد پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) باعث شده که شخصیت والای حضرت خدیجه (س) مورد توجه و احترام همه مسلمین باشد و البته حق نیز همین است.

استاد حوزه علمیه قم  همچنین با بیان این که حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) الگوی همه زنان مسلمان و بلکه زنان و مردان عالم هستند، گفت: اسلام ارزش ویژه ای برای جایگاه زنان در خانه و اجتماع قائل است و ما باید زنان نمونه اسلام را بهتر معرفی کنیم، لذا هر چقدر همایش ها و نشست ها در این باره داشته باشیم، لازم و ارزشمند است.

وی یادآور شد: رسانه های ما ضمن تبیین خدمات و شخصیت والای حضرت خدیجه (س) باید به درستی برای بشریت تبیین کنند که اسلام برای خانم ها احترام ویژه ای قایل است که شاید بگوییم حتی از آقایان نیز بیشتر است، کما این که تاکید بر این موضوع می شود که بهشت زیر پای مادران است.

آیت الله فقیهی ادامه داد: از نگاه قرآن و اهل بیت(ع) زنان باید در جامعه مورد عطوفت و مهربانی باشند، لذا ما نیاز داریم که اندیشه ، رفتار و سبک زندگی حضرت خدیجه(س) هر چه بهتر و بیشتر در سطح جامعه تبیین و ترویج شود.

وی بیان داشت: به لطف الهی امروز دانشگاه های ما پر از بانوان محجبه است که در شان و جایگاه والای علمی هستیم و به خصوص در راهپیمایی های مختلف می بینیم که بانوان چه حمایتی از اسلام و انقلاب می کنند و حقیقتاً نیز این گونه است که زنان خیل عظیمی از حامیان اسلام و انقلاب را تشکیل می دهند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha