پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1155768
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
ادب حضور

حوزه/ آیت الله فیاضی در جلسه اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم به بیان «آداب حضور در محضر علما» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله غلامرضا فیاضی در درس اخلاق دفتر مقام معظم رهبری در قم به بیان «آداب حضور در محضر علما» پرداخت که تقدیم شما خواهد شد:

پرسش: در محضر بزرگان و علما چه آدابی مراعات شود؟

پاسخ: آن مقداری از ادب محضر را که می‌دانیم، باید مراعات کنیم؛ یعنی سعی کنیم در محضرشان سوال سنجیده بپرسیم و هر چه که به ذهن و دلمان خطور می‌کند را نپرسیم.

اگر بر طبق خطورات ذهنی و دلی سوال بپرسیم، مصداق آیه شریفه «أَ فَرَأَیْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ عَلی‌ عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلی‌ سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلی‌ بَصَرِهِ غِشاوَةً فَمَنْ یَهْدِیهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ أَ فَلا تَذَکَّرُونَ /۲۳ سوره جاثیة، (ای رسول ما) آیا می‌نگری آن را که هوای نفسش را خدای خود قرار داده و خدا او را دانسته (و پس از اتمام حجت) گمراه ساخته و مهر (قهر) بر گوش و دل او نهاده و بر چشم وی پرده ظلمت کشیده؟ پس او را بعد از خدا دیگر که هدایت خواهد کرد؟ آیا متذکر این معنی نمی‌شوید؟»، می‌شویم.

سوالی بکنیم که قبلا در موردش فکر کرده‌ایم و با تأمل به جواب یقینی به آن نرسیده‌ایم و حالا می‌خواهیم با پرسش از بزرگان و علما به جواب حقیقی و یقینی آن برسیم.

سوال در این مواقع فقط باید برای استفهام و تعلّم باشد.

برای دانلود صوت اینجا را کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha