یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله شفیعی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با بیان این که صلح امام حسن(ع) سبب حفظ اسلام شد، تصریح کرد: قیام عاشورای حسینی از صلح حسنی جدا نشدنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق ماه ضیافت الهی، به پانزدهم رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: حسن در لغت به معنای نیکوست و این صفت در تمام ابعاد زندگانی حضرت متجلی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که پروردگار دو حجت بر بندگان دارد که یکی حجت ظاهری و دیگری حجت باطنی است اظهار داشت: حجت باطني عقل و حجت ظاهري رسولان و انبياء هستند.

وی با بیان این که عقل انسان، کلیات و حسن و قبح را مشخص می کند، تصریح کرد: انبیاء حجت خدا هستند و عقل، حجت بین خدا و خلق می باشد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که تمام انبیاء مروج شریعت پیامبران اولوالعزم هستند، گفت: با بعثت پیامبر اکرم(ص) دین اسلام به کمال رسید و دیگر نیاز به تکامل آن وجود نداشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که ائمه(ع) برای تبلیغ دین تا روز قیامت برگزیده شدند، گفت: تعیین ائمه(ع) از مسائلی است که شرع برای انسان مشخص می کند.

آیت الله شفیعی، با بیان این که ائمه اطهار(ع) از لحاظ صفات ظاهری و باطنی یکسان اند، اظهار داشت: فکرهای مخدوش برخی افراد به دنبال این است که برخی ائمه را برتر و مقام برخی را پایین تر نشان دهد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که تعیین ائمه(ع) بر عهده خداوند است، خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) در دوران امامت خود دشمنان داخلی و خارجی بسیاری داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه تصریح کرد: دشمن خارجی امام حسن(ع) معاویه بود که به منظور تجزیی قلمرو اسلامی حاضر بود دست به هر اقدامی بزند.

آیت الله شفیعی، با بان این که دشمنان داخلی امام حسن(ع) افراد کج فهمی بودند، که آب به آسیاب دشمن می ریختند، گفت: امام حسن(ع) به تبعیت از پدر خود از تمام حقوقش گذشت تا اسلام پابرجا بماند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که صلح میان حق و باطل معنا ندارد، اظهار داشت: مصالحه ی امام حسن(ع) و معاویه یک آتش بس بود، که شروعش از طرف معاویه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اهداف امام حسن مجتبی(ع) از پذیرش این آتش بس اظهار داشت: یکی از اهداف، جلوگیری از ریختن خون مسلمانان بود.

آیت الله شفیعی، به عدم پایبندی معاویه به مفاد این مصالحه اشاره کرد و گفت: معاویه به هیچ کدام از مفادی که در مصالحه با امام حسن(ع) نوشته بود، عمل نکرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که عملکرد امام حسن(ع) سبب حفظ اسلام شد، اظهار داشت: قیام حسینی از عملکرد امام حسن(ع) جدا نشدنی است.

وی با اشاره به افراد بی بصیرتی که در دوران حیات امام حسن(ع) می زیستند، گفت: عده ای به امام تهمت و افتراهای بسیاری پیرامون مصالحه با معاویه زدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha