جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایرانی خواه

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اقدامات عملی دولت یازدهم در توجه به بخش سلامت و درمان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه ندارد، ابراز داشت: شهر قم نیز از برکات تحول انقلاب نظام سلامت برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، دکتر ایرانی خواه شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی خیرین سلامت استان قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: با همت و نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی، توفیق تکریم از خیرین و واقفین استان قم با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت حاصل شد.

وی با بیان اینکه تمام مراکز بهداشت و درمان حوزه شهری و غیرشهری قم از سوی خیرین بنا شده است، گفت: فکر نمی کنم شهر و دیاری در کشور داشته باشیم که از نظر میزان و نسبت، این ویژگی را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه نخستین مرکز درمانی قم از سوی حضرت آیت الله حائری یزدی احداث شده است، ابراز داشت: تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی نظیر کامکار، نکویی، آیت الله العظمی گلپایگانی و حضرت ولیعصر(عج) توسط خیرین احداث یا تکمیل شده است.

ایرانی خواه با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی تنها مرکزی است که توسط دولت در استان قم احداث شده است، گفت: زیرساخت های درمانی قم کاملا قدیمی و دور از جایگاه اسلامی و جمعیتی است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی نیز به عنوان مرکز درمانی فاخر استان قم از استانداردهای یک کلانشهر عقب است، ابراز داشت: در دل این مرکز درمانی، دو مرکز بیمارستانی 128 تخت خوابی و حدود 200 تخت خوابی از سوی خیرین در حال احداث است.   

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم توجه جدی به بخش سلامت و درمان استان قم تاکید کرد و گفت: با توجه به میزبانی سالانه 20 میلیون زائر و اقامت ساکنین و مهاجرین در قم نیازمند حمایت های جدی هستیم و تا دستیابی به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم. 

ایرانی خواه با بیان اینکه اقدامات عملی دولت یازدهم در توجه به بخش سلامت و درمان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی سابقه ندارد، ابراز داشت: شهر قم نیز از برکات تحول انقلاب نظام سلامت برخوردار شده است.   

ایرانی خواه با اشاره به اینکه گسترش فضای احداث مراکز بیمارستانی و آموزشی در قم با گذشته قابل قیاس نیست، اظهار داشت: وزیر بهداشت نسبت به بخش سلامت قم دغدغه جدی دارند و به شکل استثنایی شاهد تحول هستیم.

وی با بیان اینکه نظام سلامت قم نیازمند جهش ده برابری نسبت به گذشته است، گفت: قم نیازمند حمایت خیرین سلامت و دولت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در برنامه ریزی و محاسبات موظف هستیم محدودیت ها را درک کنیم اما برای جبران عقب ماندگی های قم نیازمند نگاه ویژه هستیم. 

ایرانی خواه تصریح کرد: همان گونه که در زمینه احداث مدارس شاهد جهش بلندی به همت خیرین مدرسه ساز بودیم امروز نیز نیازمند حرکتی گسترده در جهت احداث زیرساخت های درمانی هستیم.

وی با بیان اینکه از نظر زیرساخت های آموزشی نیازمند حرکت جهادگونه هستیم، گفت: احداث بیمارستان هزارتخت خوابی با مسئولان در حال پیگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: همچنین مقرر شد در کنار بیمارستان مذکور، زمینی به متراژ 600 هکتار جهت سرمایه گذاری احداث شهرک سلامت قم به بخش خصوصی تخصیص یابد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha