شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر لزوم تقویت و تحکیم هر چه بیشتر کرسی های درس اخلاق در حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: از دیرباز ، کرسی های درس اخلاق در حوزه های علمیه جایگاه و اهمیت خاصی داشته است و تا همین چند سال پیش نیز با حضور بزرگان اخلاق همچون مرحوم آیت الله مشکینی و مرحوم آیت الله احمدی میانجی و دیگران، رونق بسیار خوبی داشت.

وی افزود: امروز به طور خاص با توجه به شرایط جامعه و تهاجمات فرهنگی و فکری و ضداخلاقی دشمن ، نیاز به تقویت کرسی های درس اخلاق بیش از پیش احساس می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اساساً نگاه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه بر این است که هر چه بیشتر و بهتر ، فضای حوزه های علمیه عطر معنویت و اخلاق مداری بیشتری به خود بگیرد ، البته به لطف الهی الآن نیز همین طور است؛ اما ما باید بکوشیم که این وضع روز به روز به سمت و سوی مطلوب حرکت کند.

وی بیان داشت: همه مردم برای این که از مسیر صحیح منحرف نشوند نیاز به معنویت و اخلاقیات دارند و ما حوزویان که طلایه دار هدایت مردم هستیم باید خود را بیش از پیش نیازمند این امور بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری خرم آبادی همچنین گفت: امروز مردم روحانیت را الگوی خود می داند، چرا که روحانیون در امر تهذیب و اخلاق ، سرآمد جامعه هستند و همین ها باعث نشر وترویج فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی (ص)  می شوند.

وی تاکید کرد: نیاز به اخلاق و معنویت امروز بیش از هر زمان دیگری است و حوزویان اگر مهذب باشند می توانند بیش از پیش در سطح اجتماع و به خصوص در بین نسل جوان، الگو تاثیرگذار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha