پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام مجتبی طاهری خرم آبادی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از برنامه های کشورهای استعماری، دخالت، نفوذ، تعدی و تجاوز در کشورهاست تا به وسیله آن بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی طاهری خرم آبادی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، اظهار داشت: فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای بسیار واقع بینانه و روشن بوده و نیاز است مردم و مسئولان به آن توجه داشته تا راه گشای مشکلات باشد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر تلاش آمریکا برای نفوذ در کشور، ابراز داشت: اساسا یکی از برنامه های کشورهای استعماری، دخالت، نفوذ، تعدی و تجاوز در کشورهاست تا به وسیله آن بتوانند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که مقاومت کشورهای اسلامی در قبال استعمارگران، آنان را ناامید نخواهد ساخت، گفت: کشورهای استعمارگر در مواردی با سدها و مقاومت هایی روبرو می شوند که دست آنان را از رسیدن به اهداف خود کوتاه می کند؛ اما آنان در قبال این ایستادگی ها، مأیوس نشده و با برنامه ریزی از راه های دیگر نفوذ می کنند.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران در اوائل انقلاب از سوی استکبار جدی گرفته نشده بود، ادامه داد: اما آنان پس از مشاهده پیشرفت های محسوس کشور، با انحاء و أشکال گوناگون وارد عمل شده و دشمنی هایی از قبیل جنگ تحمیلی، انواع کودتا، کمک به منافقین، تحریم و ... آغاز کردند که خوشبختانه در هیچ کدام موفق نبوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی یادآور شد: ایستادگی ملت بزرگوار ایران در مقابله با دشمنی های استکبار جهانی، یکی از دستاوردهای پیروزمندانه ما بوده است.

اشراف کامل مقام معظم رهبری به مباحث هسته ای

وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای و اشراف کامل مقام معظم رهبری بر این مسئله، تصریح کرد: ایشان خطوط این مذاکرات را مشخص و با شجاعت، تدبیر و هوشمندی آن را به پیش برده و تیم مذاکره کننده نیز زحمات زیادی در طول این مدت کشیدند تا بتوان به حق مسلم ملت ایران دست پیدا کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برنامه های آمریکا برای نفوذ در ایران و منطقه، بیان داشت: ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری همانند داعش، یکی از برنامه های کشورهای مستکبر برای نفوذ در ایران و منطقه است تا به وسیله این گروه ها و از طریق راه اندازی جنگ های نیابتی، خود را به عنوان قیم جدید در منطقه وارد کرده و به اهداف خود دست پیدا کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: نزاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... از شکل های گوناگون آنان برای نفوذ در منطقه و جمهوری اسلامی ایران می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی ایران را مرکز خط مقاومت در منطقه دانست و گفت: برای مقابله با نفوذ دشمنان در ایران در مرحله نخست باید برنامه های کشور را بر پایه اقتصاد مقاومتی به پیش برده و با تکیه بر داخل و تقویت تولیدات داخلی سبب یأس آنان شویم.

منفعلانه برخورد نکنیم

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه سیاسی، فعال باشیم؛ نه منفعل، اظهار داشت: برای مقابله با نفوذ استکبار در کشور، باید ابتکار عمل را در دست بگیریم؛ چراکه اگر منفعلانه برخورد کنیم، به نوعی راه دخالت سیاسی را برای آنان فراهم ساخته ایم.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: از دیگر راه های فعال در حوزه سیاست، ارتباط قوی و منسجم با مقاومت اسلامی در کشورهای منطقه است.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که خوشبختانه در حوزه نظامی در کشور با کمبود و کاستی مواجه نیستیم، ابراز داشت: بنابراین هوشیاری در تمام سطوح اقتصادی، سیاسی و مخصوصا فرهنگی از جمله مواردی است که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران در منطقه، خاطرنشان ساخت: این قدرت سبب شده تا دشمنان به این نتیجه برسند که با ایران وارد تعامل و بازی شده تا بتوانند در منطقه نفوذ کنند.

پیشرفت فرهنگی، مقدمه پیشرفت های اقتصادی، سیاسی

وی موفقیت در حوزه فرهنگ را بسیار مهم دانست و گفت: پیشرفت فرهنگی، مقدمه پیشرفت های اقتصادی، سیاسی و ... در کشور است که همه مسئولان و مردم باید به آن توجه داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری یکی از راه های نفوذ دشمنان در کشور را مباحث فرهنگی عنوان و تصریح کرد: تخریب اصول، هویت، تاریخ، اصالت و ... از مواردی است که دشمنان اسلام در آن وارد شده و تلاش بر تحقق آن دارند.

پرهیز از شعارزدگی

این استاد حوزه پرهیز از شعارزدگی را رمز موفقیت در مباحث فرهنگی دانست و اظهار داشت: باید در این عرصه فعال بود و برنامه ای اساسی داشت تا بتوان مقابل نفوذ فرهنگ بیگانه ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خرم آبادی با بیان این که اخلاق و فرهنگ، پنجره نفوذ دشمن در مباحث داخلی کشور است ابراز داشت: رعایت اخلاق در جامعه، از مباحث بسیار مهم است که می تواند در مسئله فرهنگ کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha