چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام غبیشاوی - ماهشهر

حوزه/ این کارشناس مذهبی گفت: مقام معظم رهبری، سکان داران انقلاب هستند و به فراخور هر فتنه، مواضع حق و منطقی را مطرح می کنند؛ اما این امام جمعه است که در شهر خود مواضع رهبری و مطالبی که در پشت پرده از سوی دشمنان دنبال می شود، برای مردم تشریح و بازگو می کنند.

 حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اهواز، ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور، اظهار داشت: شهرستان ماهشهر شاهد حضور علمای برجسته ای همچون: مرحوم آیت الله زندیه، مرحوم حجج اسلام و المسلمین رحیمی، حیدری کاشانی و فلسفی بوده است.

وی برپایی نماز جمعه را نمایشی از قدرت اجتماع مومنین خواند و افزود: این نماز عبادی-سیاسی، نقش محوری در بسیج مردمی در طول سال های انقلاب، داشته و برگزاری هر هفته این رویداد مهم، نمایشی از قدرت مومنین است.

امام جمعه ماهشهر آگاهی بخشی مردم نسبت به حوادث جهان اسلام، موضع گیری های نظام و مقام معظم رهبری را از دیگر برکات نماز جمعه خواند و ابراز داشت: مردم حضور خود را در عرصه های گوناگون انقلاب، با محوریت نماز جمعه حفظ می کنند و این اجتماع هفتگی، تثبیت کننده رویداد ها و حوادث کشور خواهد بود.

*رهبری سکان دار انقلاب است/ امامان جمعه مواضع رهبری را برای مردم تبیین می کنند

حجت الاسلام غبیشاوری، امامت جمعه را شاخه ای از ولایت عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، سکان داران این انقلاب بوده و هستند و به فراخور هر فتنه، مواضع حق و منطقی را مطرح می کنند؛ اما این امام جمعه است که در شهر خود مواضع رهبری و مطالبی که در پشت پرده از سوی دشمنان دنبال می شود، برای مردم تشریح و بازگو می کند.

وی از فتنه ۸۸ به عنوان نمونه بارز حضور مردم جهت خنثی سازی فتنه ها به واسطه روشنگری در نماز جمعه نام برد و خاطر نشان ساخت: سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه و تأسی ائمه جمعه از ایشان در راستای تبیین این موضوع در سطح کشور، منجر به بسیج عمومی شده و حادثه عظیمی همانند ۹ دی رقم خورد و برگ درخشانی در تاریخ انقلاب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha