شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 355540
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کتاب آشنایی با اُسوه ها حمزه سید الشهدا و کتاب پژوهشی درباره اباصلت هروی

حوزه/ انتشارات مؤسسه بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دو کتاب « آشنایی با اُسوه ها: حمزه سید الشهدا» به قلم استاد جواد محدثی و «پژوهشی درباره اباصلت هروی (مذهب و تشیع)» اثر سیدحبیب الله حسینی را معرفی کرده است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مؤسسه بوستان کتاب در مجموعه ای با عنوان «آشنایی با اُسوه ها» به قلم استاد جواد محدثی به معرفی چهره های برجسته تاریخ اسلام، از جمله حمزه سیدالشهداء پرداخته تا جوانان عزیز با این الگوهای کمال و خودسازی آشنا شده و آن بزرگان را سرمشق زندگی خود سازند.

حمزه سیدالشهداء، عموی پیامبر اسلام و از پیشگامان ایمان به خدا و دفاع از پیامبر خدا (ص) بود که اسلام آوردنش پشتوانه ای نیرومند برای اسلام گشت. وی که به خاطر رشادت هایش در مبارزه با مشرکان به شیرخدا و شیر پیامبر لقب گرفته بود در نبرد احد - که در سال سوم هجری میان مشرکان و مسلمانان به وقوع پیوست - به دست غلامی سیاه و حبشی به نام وحشی به شهادت رسید.

کتاب حمزه سیدالشهداء که با قلمی روان به زندگی این مرد نام آور دوران آغازین اسلام پرداخته، پس از ویرایش دوم، برای بار چهارم در سال 88 به زیور طبع آراسته شده و در قطع پالتویی، در 61 صفحه و با قیمت 13000 ریال در فروشگاه های بوستان کتاب عرضه می گردد.

امروز دهم مرداد، مصادف با 15 شوال؛ سالروز غزوه اُحد و شهادت حضرت حمزه(ع)، عموی بزرگوار پیامبر گرامی اسلام (ص) است که طبق اسناد تاریخی، جنگ اُحد در چنین روزی اتفاق افتاده است.

معرفی کتاب «پژوهشی درباره اباصلت هروی (مذهب و تشیع)»

یکی از چهره های گمنام و درعین حال شیفته خاندان وحی، عبدالسلام بن صالح اباصلت هروی است که متاسفانه علمای علم رجال و تراجم نگاران، تصویر روشنی از نسب، ولادت، نحوه حیات و وفاتش ثبت نکرده اند. اما آنچه مسلّم و قطعی بوده آن است که وی همواره در نهان و آشکار، پروانه وار گرد شمع وجود ولایت می چرخید و از سرچشمه زلال هدایت و امامت، روح تشنه خود را سیراب می کرد. درخصوص مذهب وی حرف و حدیث بسیار است. ولی این مرد الهی، ذوب در مذهب شیعه بوده و پیرو راسخ خاندان پیامبر گرامی اسلام به ویژه امام رضا – علیه السلام- بود که عده زیادی از علمای شیعه و سنی از وی نقل حدیث کرده اند و از همین رو نزد عالمان اهل سنت نیز جایگاه ویژه ای دارد.

درباره این شخصیت بزرگوار، اثر مستقلی نگاشته نشده، لذا کتاب حاضر این مهم را به عهده گرفته و با استفاده از 257 منبع و مأخذ عربی و فارسی در ده فصل آن را سامان داده است. مولّف در فصل های دهگانه این کتاب به نسب و نیاکان وی، مذهب، هم عصری او با امام رضا و امامان دیگر، مبارزه وی با فرقه های منحرف، مشایخ و شاگردان اباصلت، مسافرت به خراسان، درگذشت و مزار اباصلت و نیز کرامات وی پرداخته است.

کتاب «پژوهشی درباره اباصلت هروی» تالیف سیدحبیب الله حسینی است. چاپ دوم این کتاب در سال 91 و در400 صفحه و با جلد سلفون، با قیمت8000 تومان عرضه شده است. روز دوشنبه 12 مرداد، مصادف با 17 شوال، سالروز درگذشت اباصلت هروی است. علاقه مندان می توانند با مراجعه به فروشگاه های بوستان کتاب در قم، اصفهان، تهران و مشهد، این کتاب را تهیه کنند یا با خرید اینترنتی از سایت بوستان کتاب: www.bustaneketab.com از تخفیف 15درصدی برخوردار گردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha