جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت الاسلام عباس اسکندری

حوزه/ این کارشناس فرهنگی گفت: ما معتقد به تصدی‌گری جلسات دینی و فرهنگی نیستیم؛ بلکه قائل به همکاری و هم‌افزایی با تشکل‌های مردم نهاد می‌باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در جلسه شورای مدیران تبلیغات اسلامی استان قم، اظهار داشت: مناسبت‌های مذهبی و انقلابی از ظرفیت‌های بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تاثیرگذار برخوردار هستند.

وی گفت: باید از ایام ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه طاهرین(ع) بیشترین بهره برداری را برای نشر معارف اسلامی داشته باشیم و این مهم امکان پذیر نیست؛ مگر با طراحی اتاق فکر و اندیشه پیرامون مناسبت‌ها، طراحی برنامه‌های متقن و مستند و کارآمد، ارائه برنامه‌های جذاب با محتوای دینی و مجاب کننده، عملیاتی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی و پژوهشی که جامعه و مردم از آنها بهره مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم توجه به این نکات در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و تبلیغی تاکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های دینی و سایر مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که بدون چشمداشت اقدام به برگزاری مناسبت‌ها می‌کنند، ابزار مهم کار ماست که باید با ارائه ایده و نظر به غنای جلسات آنها افزود.

حجت‌الاسلام اسکندری در همین رابطه به بیان نکته مهمی پیرامون نحوه هم افزایی با مجریان برنامه‌های مذهبی پرداخت و خاطرنشان ساخت: ما معتقد به تصدی گری در جلسات دینی و فرهنگی نیستیم؛ بلکه قائل به همکاری و هم افزایی با گروه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد می باشیم.

وی تصریح کرد: اعزام اساتید و سخنرانان به محافل دینی و فرهنگی، ارائه مباحث علمی برای استفاده در جلسات، کمک به برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها و ... از زمینه‌های هم افزایی می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در پایان گفت: امیدواریم در مناسبت‌های پیش رو همچون ایام شهادت امام صادق(ع)، دهه کرامت، دهه محرم و... از ظرفیت تشکل‌های دینی بیشتر استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha