جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد رجایی - مجلس - گناباد

حوزه / در صورتی که اعتماد بین مردم و خبرنگار از بین برود، دیگر مردم علاقه‌ای به خبر نداشته و برای گرفتن خبر دقیق مجبور خواهند بود خود تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رجایی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در گناباد افزود : با توجه به گسترش وسایل ارتباطات جمعی، اثرگذاری خبر زیاد شده و از یک شهرستان و منطقه فراتر رفته و جهانی شده است؛ به طور مثال اگر یک خبر درست و به موقع انعکاس داده شود، اثر جهانی خواهد داشت، ولی اگر خبر نادرستی منعکس شود، می تواند در سراسر دنیا یک خبر غیرواقعی را القاء کند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : پیام آوران خبر، در اطلاع رسانی، صداقت و دقت داشته باشند و در اطلاع رسانی بی طرفی را رعایت کنند. چرا که یک خبر زمانی اثرگذار خواهد بود که همراه با صداقت باشد.

حجت الاسلام رجایی، یکی از آفات خبرنگاری را سیاسی کاری دانست و گفت : اگر خبرنگاری در انعکاس اخبار تفکر سیاسی خود را به قلم بیاورد، حتماً اثرگذاری مطلب وی کاهش خواهد یافت؛ در صورتی که اعتماد بین مردم و خبرنگار از بین برود، دیگر مردم علاقه‌ای به خبر نخواهند داشت و مردم جهت گرفتن خبر دقیق مجبور خواهند بود خود تلاش کنند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یک خبرنگار نباید بخشی از مطالب که مورد پسند وی است را منتشر کند، بلکه باید به صورت کامل آن مطلب را بیان کند، در غیر این صورت این خلاف اخلاق حرفه ای است.

وی خاطرنشان کرد : خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و باید مشکلات را ببیند و به هردو طرف منتقل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha