جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علمای سنگال

حوزه/ تعدادي از نمايندگان مجمع اسلامي علماي سنگال به نمايندگي از شيخ مدني تال، خليفه شاخه مسجد عمرفوتي تال سنگال با رايزن فرهنگي ايران در اين كشور، ديدار كردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،، هیأت اعزامی از سوی شیخ مدنی تال، خلیفه شاخه مسجد عمرفوتی تال، دومین مسجد بزرگ داکار، متشکل از شریف موک سی، امام جمعه مسجد، علی ساو، امام جماعت  مسجد، حسینولی و شیخ تیجان سی، از اعضای مجمع اسلامی علمای سنگال با حضور در مرکز فرهنگی ايران در اين كشور با رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

در این ديدار استاد موک سی، با ابلاغ  سلام خلیفه مدنی تال، هدف از این بازدید را گشودن باب جدیدی از همکاری‌های دینی و مذهبی در حوزه قرآن، مدارس دینی و امور آموزشی و ... عنوان کرد.

وی همچنين با ابراز خرسندی از پیشنهاد اخیر رایزن فرهنگی ايران در سنگال برای تأسیس دارالقرآن مشترک برای اجرایی شدن این امر اعلام آمادگی و ابراز امیدواری کرد که پس از تکمیل فاز اداری مسجد که در حال اتمام است، این دارالقرآن در این محل به صورت رسمي گشایش یابد.

استاد موک سی در ادامه خواستار همکاری ایران شد و نیز پیشنهاد داد كه برگزاری مسابقات سراسری حفظ قرآن که همه ساله توسط لیگ علما در سنگال برگزار می‌شود، امسال با عنوان برنامه مشترک با مرکز فرهنگی ايران در سطح گسترده‌اي برپا شود.

در ادامه اين ديدار حسن ذاکری، رایزن فرهنگی ايران در سنگال، تأسیس دارالقرآن مشترک در فضای جانبی مسجد عمرفوتي تال داكار و استفاده از توانمندي‌های ایران در حوزه معارف قرآنی را منشأ خیرات زیادی ارزیابی کرد که در سایه این همکاری و در راستای تمسک به قرآن و مفاهیم قرآنی  محقق خواهد شد.

وی همچنين آمادگی کامل خود را برای حمایت از برنامه مسابقات سراسری قرآن اعلام و اشاره کرد: نفر برتر این مسابقات برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران معرفی خواهد.

وی در پایان اين ديدار برای فعالیت‌های دینی و فرهنگی تیجانیه و لیگ اسلامی علما که در پایگاه مسجد عمرفوتی تال سازماندهی می‌شود، آرزوی موفقیت كرد.

انتهاي پيام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha