چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ رئیس هیات علمی همایش امام سجاد(ع) از ارسال ۳۰۰مقاله به این همایش خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، رئیس هیات علمی همایش امام سجاد(ع)، در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همایش بین المللی امام سجاد زین العابدین(ع) گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله در محورهای از پیش معین شده به دبیرخانه همایش بین المللی امام سجاد(ع) رسید که از آن میان، تعداد ۷۰ مقاله به تأیید شورای علمی اجلاس رسید.

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مقالات برتر همایش به صورت کتاب و جزوه در اختیار میهمانان اجلاسیه قرار می‌گیرد، ادامه داد: در طول ایام فراخوان برگزاری همایش بین المللی امام سجاد(ع)، تعداد شش پیش شماره از این همایش تدوین و اطلاع رسانی شد.

وی با اشاره به برنامه‌های همایش امام سجاد(ع) گفت: عصر امروز کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و همایش امام سجاد(ع) برگزار می‌شوند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز کرد: نویسندگان مقالات در هر یک از کمیسیون‌های پنجگانه شرکت کرده و بعد از آن، جمع بندی نهایی کمیسیون‌ها با سخنرانی جمعی از فرهیختگان در اختتامیه همایش امام سجاد(ع)برگزار می‌شود.

دیدار میهمانان ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با رهبر معظم انقلاب

آیت الله دری نجف آبادی افزود: افراد شرکت کننده در ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) روز دوشنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار می کنند.

وی با تأکید بر اینکه سفره پر برکت اهل‌بیت(ع) و امام سجاد(ع) به این اجلاس و ده‌ها اجلاس دیگر خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بر ما لازم است تا در شرایط کنونی حاکم بر جهان اسلام با چراغی روشن برگرفته از زندگی و سخنان امام سجاد زین العابدین(ع) حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در زمان حضرت زین العابدین(ع) حادثه‌های بسیاری برای وجود نورانی ایشان اتفاق افتاد و ایشان توانستند راه گشای مسلمانان جهان باشند، امروز نیز باید از ایشان به عنوان انسانی جامع در تمامی ابعاد الگو گیری کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی تأکید کرد: از آن‌جایی که با بهره گیری از سیره امام سجاد(ع) می‌توان کلید رمز و راه گشای برون رفت از گرفتاری‌های جهان را دریافت کرد، امیدواریم در آینده‌ای نزدیک، شاهد آثار و برکات این اجلاسیه باشیم.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در بحث اخلاق و حقوق پیشتاز بوده‌اند و ما نیز باید بر اساس صفات و ویژگی‌های ایشان، برای جامعه خود الگوسازی کنیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) یادآور شد: تقسیم کار و نیز تبیین مرزهای اسلام و شریعت واقعی از اسلام ساختگی و خشونت‌وار تنها بخشی از وظایف بسیار مهم پیش روی ما و برگرفته از آموزه‌های امام سجاد(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha