یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین ارتباط و تعامل را غیر از دخالت دانست و گفت: ممکن است کشور با تمام دنیا تعامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... داشته باشد؛ اما مسئولان باید توجه داشته باشند این تعاملات به دخالت در کشور ختم نشود.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار علما، صاحب نظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در سخنان رهبر انقلاب در این دیدار وجود داشت، مسئله نفوذ آمریکا پس از توافق و برداشته شدن تحریم است که باید بر آن دقت و توجه داشت.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر استقلال کشور، ابراز داشت: یکی از شعارهای اصلی انقلاب، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است که بنیانگذار انقلاب اسلامی بر آن تأکید فراوان داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موضوع استقلال، خاطرنشان ساخت: استقلال به این معناست که کشور به نحوی اداره شود کشورهای دیگر؛ حتی ابرقدرت ها نتوانند در مباحث سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، قضائی و ... دخالت کنند بحمدالله ایران اسلامی پس از انقلاب تا به امروز این استقلال را حفظ کرده و اجازه نفوذ کشورهای شرقی و غربی را نداده است.

*استقلال اثر واقعی انقلاب را حفظ خواهد کرد

این استاد حوزه  با بیان این که  حفظ استقلال کشور، اثر واقعی انقلاب را حفظ خواهد کرد، ارتباط و تعامل را غیر از دخالت دانست و گفت: ممکن است کشور با تمام دنیا تعامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... داشته باشد؛ اما مسئولان باید توجه داشته باشند که این تعاملات به دخالت در کشور ختم نشود.

*دولت مراقب دسیسه ها باشد

وی تصریح کرد: کشورهای ابرقدرت در دنیا این توهم و تفکر را دارند که به وسیله تعامل، آهسته آهسته در کشورها نفوذ کرده و دخالت کنند؛ لذا با سیاست رئیس جمهور محترم که تعامل با دنیاست موافقیم؛ اما باید دقت کنند دخالت صورت نپذیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: انحراف انقلاب در دخالت کشورهای غربی و شرقی به وجود خواهد آمد.

*مردم به مسئولین توجه دهند

آیت الله محسن فقیهی با اشاره به وظایف مردم در قبال نفوذ دشمنان، بیان داشت: مردم باید به مسئولین توجه دهند که مراقب دشمنان باشند؛ چراکه تمام انسان ها غیر از ائمه نیاز به تذکر دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha