شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
ممدوح جمعیت مودت سوریه

حوزه/ در واقع ما با کل دنیا می جنگیم؛ از همه کشورها چون عربستان، تونس، الجزایر، امریکا و حتی اروپا تروریست به سوریه اعزام می شود. بنابراین حکومت سوریه حق دارد از دوستان خودش تقاضای کمک کند...

آقای ممدوح مسوول فرهنگی جمعیت مودت سوریه در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به طرح های سیاسی که اخیرا از سوی کشورهای مختلف برای حل بحران سوریه مطرح می شود ادامه داد: ما امیدواریم اما واقعیت این است که در سوریه تعداد زیادی شهید، مجروح جانباز دادیم و شاهد تخریب زیر ساخت ها هستیم.

وی با اشاره به ادامه اعزام تروریست ها به سوریه گفت: اعزام تروریست ها به سوریه زیاد شده و مشکل ما با کشورهای همسایه است و تروریست ها با دخالت مستقیم ارتش ترکیه و اسراییل و دخالت اطلاعات ترکیه و اردن، از عراق داعش وارد سوریه می شود .

این کارشناس سوری خاطر نشان کرد: اگر مرزهای سوریه کنترل شود طی چند ماه مشکل سوریه حل می شود. در واقع راه حل سیاسی تاکنون بی تاثیر بوده و در تابستان با وجود رایزنی ها ی روسیه جنگ در این کشور و اعزام تروریست ها بیشتر شده است.

وضعیت فوعه و کفریا، بحرانی است

وی با اشاره به شرایط بحرانی دو شهر فوعه و کفریا گفت: این دو شهر به حد بحرانی رسیده اند و دشمن، شیعیان این منطقه را با موشک های زیاد مورد اصابت قرار می دهد و  خانه ها تخریب می شوند و شهدای زیادی داده اند. این دو شهر شیعه نشین در منطقه ای قرار گرفته که اطرافش سنی نشین است در واقع هرگاه ارتش سوریه در زبدانی پیروز شدند به طوری که کار دشمن در حال تمام شدن است به بمباران و موشک باران این مناطق می پردازند تا شکست خود را تلافی کنند و این موضوع را به صراحت اعلام می کنند.

امنیت در اطراف حرم حضرت زینب(س) برقرار است

کارشناس سوری درباره امنیت در اطراف حرم حضرت زینب (س) گفت: در ابتدای بحران سوریه، تروریست ها تا چند صد متری حرم زینبیه آمده بودند اما مدافعان حرم با ایستادگی خود دشمن را از منطقه بیرون کردند و در حال حاضر منطقه حرم حضرت زینب س امنیت وجود دارد.

وی در خصوص حضور مدافعان حرم در سوریه گفت: مسئله اهل بیت (ع) و حرم حضرت زینب (س) حساسیت خاصی برای شیعیان دارد. دشمنان در همان ابتدای جنگ روی دیوار می نوشتند اگر رژیم سوریه ساقط شود حرم حضرت هم باید برود به خاطر همین برای شیعیان جهان قابل قبول نیست که چنین اتفاقی بیفتد بنابراین شیعیان عراق، سوریه و لبنان جمع شدند تا دشمن را شکست دادند.

عربستان، زندانی های خودش را به سوریه فرستاد!

ممدوح گفت: تروریست ها  از آغاز جنگ از ترکیه، اردن، افغانستان و عربستان وارد سوریه شدند؛ عربستان زندانی های خودش را به سوریه فرستاد؛ ابتدا زندانی های عربستانی را آموزش داده و پاسپورت دادند و از طریق  ترکیه و از آنجا به سوریه آمدند. در واقع ما با کل دنیا می جنگیم؛ از همه کشورها چون عربستان، تونس، الجزایر، امریکا و حتی اروپا تروریست به سوریه اعزام می شود. بنابراین حکومت سوریه حق دارد از دوستان خودش تقاضای کمک کند.

کارشناس سوری درباره امنیت سوریه  گفت:در حال حاضر امنیت در پایتخت سوریه یعنی دمشق خوب است البته بعضی مناطق را موشک می زنند و به دنبال این هستند که مردم حس نا امنی و ترس کنند اما به هرحال این کشور در جنگ است و نمی توان گفت امنیت کامل برقرار است.

وی با اشاره به دیدگاه دانشجویان سوری و اظهار امیدواری آنها برای حل این بحران گفت: با اینکه چهار سال و نیم  از بحران سوریه گذشته هیچ راه حلی پیدا نشده و منتظر هستیم یک اتفاقاتی بیفتد و مشکلات برطرف شود، برخی از مشکلات سوریه داخلی و برخی خارجی است؛ اگر بعضی قدرت ها و کشورها  به توافق نرسیدند، اعزام تروریست ها متوقف نمی شود و مشکلات باقی می ماند اما بیشتر مردم سوریه بر بشار اسد متفقند چنانچه در انتخابات سال گذشته هم اعلام کردند و اگر در حال حاضر هم انتخابات برگزار شود ما مطمئن هستیم که بیشتر مردم سوریه شخص بشار اسد را برای اداره کشور انتخاب می کنند.

مسوول فرهنگی جمعیت مودت سوریه گفت: در حال حاضر دانشجویان سوری و نخبه خبرنگار و مطلع از مسائل سیاسی سوریه در ایران حضور دارند و ما آمادگی برگزاری نشست هایی با محوریت بررسی مسائل منطقه و سوریه را در تهران و یا قم داریم.

وی در توضیح و معرفی جمعیت مودت گفت: جمعیت مودت برای حمایت از دانشجویان سوری در ایران ایجاد شده به ویژه اینکه حدود 500 نفر دانشجوی سوری در ایران تحصیل می کنند و مورد حمایت ما هستند در واقع ما به دانشجویانی که به ایران می آیند کمک می کنیم تا در زمینه آموزش زبان و در زمینه شناخت فرهنگ ایران موفق شوند و درس و تحصیل دانشجویان را پیگیری می کنیم و در همین راستا، دوره های مختلفی را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت های ما بیشتر مسائل انسانی، تعلیمی، فرهنگی و مذهبی را در برمی گیرد به طور مثال پنج شنبه شب ها دعای کمیل در دانشگاه ها با حضور دانشجویان سوری داریم که چند سال است در ایران برگزار می شود.

وی افزود:  جمعیت مودت سابقه 20 ساله دارد و در  قم دفتر داریم و همچنین در سایر استانها نماینده داریم و در دانشگاه ها نشست ها و دوره های تخصصی با محوریت رویداد های سیاسی سوریه برگزار می کنیم و با دانشجویان به بحث و گفت و گو می پردازیم.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha