پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سردار هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم

حوزه/ امروز بسیج مردمی در عراق و مدافعان حرم در سوریه و کمیته‎های انقلابی در یمن به مبارزه خود ادامه می‎دهند و این رویکرد آرمانی اسباب نگرانی دشمنان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردارسید جواد هاشمی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: درپیچ و خمهای دنیا و فراز و نشیبهای زندگی، گاهی صحنههایی پیش میآید که انسان با حفظ داراییها و تمایلات نفسانی خود خواستههای خود را دنبال میکند و هرگونه حقارتی را میپذیرد، ولی آزادگان ما از اباعبدالله الحسین(ع) و امام سجاد(ع) درس آزادگی آموختند.

وی اظهارکرد: اینکه هرسال، سالگرد بازگشت مردانی را پاس میداریم که اراده کرده بودند تا از قفس تنگ دنیا به رضوان الهی پرگشایند، ولی در کنج قفس صدام اسیر شدند، به این دلیل است که آن‌ها از قفس سینه عبور کردند و هم عزت را برای ایران اسلامی به بارآوردند و هم از تمایلات دنیایی رها شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آزادگان ما کسانی بودند که در طول هشت سال دفاع مقدس بدنهای خود را سپر تیر دشمن قراردادند و با صلابت ایستادند تا جمهوری اسلامی پایدار بماند؛ خداوند بهشت را برای مجاهدان راهش بازگذاشته است و هیچگاه این باب یعنی باب شهادت بسته نخواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: آزادگان ما هنگامی که در رزم با دشمن بودند، جانانه و شرافتمندانه جنگیدند و دین الهی را یاری کردند؛ هنگامی هم که در دست دشمن اسیر شدند نه ذلت را پذیرفتند و نه تسلیم آنها شدند.

وی گفت: امروز مواضع پرقدرت و با صلابت ایران در مقابل دولت‌های جنگ افروز برگرفته و ناشی از همین مکتب و با

تاسی از همین الگوهای عالی است؛ امروز بسیج مردمی در عراق و مدافعان حرم در سوریه و کمیتههای انقلابی در یمن به مبارزه خود ادامه میدهند واین رویکرد آرمانی اسباب نگرانی دشمنان را فراهم کرده است.

سردار هاشمی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: مراسم یابود این ایثارگران با حضور 2000نفر از آزادگان و خانوادههای آنها در مجتمع امام خمینی(ع) قم برگزار میشود.

وی با ذکر این مطلب که استان قم دارای 587 آزاده است افزود: در این مراسم که روز 26مردادماه از ساعت 18 عصر آغاز میشود، حجتالاسلام والمسلمین پور محمدی وزیر دادگستری سخنرانی خواهد کرد؛ همچنین در این مراسم از 14نفر از آزادگانی که بیشترین میزان اسارت را داشتند، تجلیل میشود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان قم در پایان گفت: حضور در بیت آزادگان شهید و تقدیر از خانوادههای شهدا، پخش منزل آزادگانی که شهید شدند حضور یافته می شود. پخش فیلمی از آزادگان و  همچنین ارایه 281 ساعت خاطره گویی از آزادگان از جمله برنامههای این ایام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha