جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فیلم محمد

فیلم سینمایی(محمد رسول الله) که تصویرگر دوران کودکی حضرت محمد است، در شرایطی تولید می‌شود که جهان غرب هجمه‌ای ناجوانمرادانه را نسبت به پیامبر اکرم (ص) آغاز کرده است.

این روزها در جای جای شهر، شاهد بیلبوردها و تابلوهایی هستیم که در آن تصاویری از فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی مشاهده می‌شود و چند روزی است تبلیغات تلویزیونی این فیلم عظیم آغاز شده است.

همانگونه که کارگردانش گفته کاری است که سعی دارد قدمی در جهت ترسیم چهره‌ای رحمانی از حضرت رسول (ص) بردارد. برای همین نیاز است در این حوزه به چند نکته توجه داشته باشیم.

*پاسخی به یاهو گویی های اسلام ستیزان

فیلم سینمایی(محمد رسول الله) که تصویرگر دوران کودکی حضرت محمد است، در شرایطی تولید می‌شود که جهان غرب هجمه‌ای ناجوانمرادانه را نسبت به پیامبر اکرم (ص) آغاز کرده است. برای همین شاهد فیلم و کاریکاتورهایی هستیم که در آن به بالاترین و والاترین انسانی که در روی زمین آفریده شده، توهین می‌شود. این مساله تنها یک نگاه فردی نیست، بلکه جریانی است که سرمنشا آن را باید در اندیشه‌های صهیونیستی دنبال کرد.

*واهمه صهیونیست ها از حقیقت اسلام رحمانی

صهیونیست‌هایی که به عنوان گردانندگان سینما به ویژه هالیوود به وضوح دریافته‌اند، اسلام امروز در دنیا علاقمندان بسیاری پیدا کرده است و هر روز بر تعداد افرادی که از دیگر ادیان به سمت اسلام سوق پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود. این مسئله برای آنها بسیار خطرناک است، چون می‌دانند هر اندازه که بر تعداد مسلمانان افزوده شود، منافع آنها بیشتر تهدید می‌شود.

صهیونیست ها برای جلوگیری از رشد روز افزون اسلام به دورویی متوسل شده اند، ابتدا ابزار هنری، گواه این امر فیلم‌های کوچک و بزرگی است که در آن به زبان‌های مختلف آموزه های اسلام مورد هجمه قرار می‌گیرد. این مسئله نیز تنها در سینما روی نمی‌دهد بلکه در موسیقی و کاریکاتور هم فراوان چنین اتفاق هایی را شاهد هستیم.

در برخی از مواقع برای رسیدن به خواسته‌شان تنها از مزدوران غربی استفاده نمی‌کنند، بلکه برخی افراد خود فروخته مسلمان نیز آنها را در رسیدن به خواسته‌شان کمک  می‌کند. با این توضیح باید دید رفتار ما در قبال چنین چگونه باشد؟ آیا ما تنها باید معترضانی باشیم و بعد از هر توهین به خیابان ها بیاییم. مسلما جواب خیر است، زیرا این رویکرد جواب خوبی به ما نخواهد داد.

*اعتراضات خیابانی یا مقابله فرهنگی؟فیلم محمد رسول الله

یکی از مشکلات به خیابان آمدن آن است وقتی، مزدوران آنان برخی عصبانیت های بحق تظاهرکننده گان را ببینند با گلچین آن صحنه ها آنرا به عنوان نماد خشونت منتشر کردند. لذا کار فرهنگی می‌تواند بهترین قدم در مبارزه با این اسلام‌ستیزی باشد و در این عرصه زبان سینما قادر است مهمترین اتفاق این حوزه باشد، یعنی با هنر هفتم بتوانیم حقایق را برای جهانیان معرفی کنیم و نشان دهیم آنچه به نام اسلام در برخی فیلم‌ها تصویر می‌شود، به هیچ وجه واقعیت ندارد.

*همه باید مبلغ فیلم «محمد» باشیم

اکنون فیلم «محمد رسول الله» مهمترین قدم در این حوزه است که زیبایی های چهره رحمانی حضرت رسول (ص) را برای دنیا آشکار می کند، شاید این کار نقدهای فنی داشته باشد، اما در کنار نقد، مهمترین رسالت برای تک تک‌ ما این است شرایطی را فراهم آوریم تا بهتر و بیشتر در داخل و خارج دیده شود.

برای معرفی فیلم محمد به جهان باید از گرایشات سیاسی و حرفه‌ای پرهیز شود، چون این فیلم به نام حضرت رسول (ص) مزین است، مطمئنا کار ماندگار و ارزشمندی خواهد بود.

*حمایت معنادار رهبری از این فیلم

نکته قابل توجهی در این زمینه وجود دارد این است که حضرت آیت الله خامنه ای از پشت صحنه این کار بازید به عمل آورد. امری که می‌توان چراغ راه ما بوده و خیلی از مسائل را روشن کند. منظور این است حضور رهبر معظم انقلاب در پشت صحنه یک فیلم سینمایی که به نام حضرت رسول (ص) مزین است، به ما می‌آموزد این کار تنها یک کار سینمایی نیست، بلکه یک اثر تبلیغی است که در جهت معرفی اسلام رحمانی تولید شده و همه موظف هستیم حامی آن باشیم.

*علاوه بر مقاومت نیازمند هنر و فرهنگیمفیلم محمد رسول الله

طی چند سال اخیر، جریانات انحرافی به وجود آمده‌اند که سعی دارند با رفتارهای خشونت آمیز خود مروج چهره‌ای زشت و خشن از اسلام باشند. این جریانات هیچ ربطی به اسلام ندارند، بلکه عروسک‌هایی هستند که از طریق آمریکا و صهیونیست حمایت و هدایت می‌شوند. برای همین باز هم بهترین حربه برای خنثی کردن این نقشه، کار فرهنگی است، البته جبهه مقاومت اسلامی نیز در جای خود کارهای لازم را انجام می‌دهد، اما نیازمندیم در جبهه هنر و فرهنگ فیلم‌هایی برای معرفی چهره رحمانی اسلام تولید شود تا جهان بداند آنچه به پیامبر اسلام از سوی غربیان نسبت داده می‌شود، دروغ محض است.

بنابراین اگر بخواهیم به موضوع اسلام ستیزی غرب بپردازیم به این نتیجه خواهیم رسید کار فرهنگی از مهمترین ابزارهایی است که می‌تواند نقشه‌های آنها را خنثی کند.

فیلم مجیدی اولین و بهترین قدم در این عرصه است که باید به آن توجه ویژه شود، البته کارهای تبلیغی که پیرامون این فیلم آغاز شده در جای خود پسندیده است، اما تنها به داخل خلاصه می‌شود، درصورتیکه این فیلم برای جهان تولید شده و باید زمینه‌ای را فراهم آورد تا کار بهتر و بیشتر دیده شود.

*یک پیشنهاد برای ترویج فیلم

بهترین مسیر برای اکران موفق این فیلم در جهان، این است که با یک پخش کننده خوب و مناسب قرارداد بسته شود تا کار به شکل شایسته‌ای برای تمامی مردم جهان به نمایش در آید.

مطلب پایانی این‌که ممکن است برخی‌ها بعد از اکران این فیلم این نقد را وارد کنند که سرمایه این فیلم زیاد بوده و می‌شد با پول آن کارهای بسیار را تولید کرد. این گفته نوعی عوام فریبی است، چون رسالت ما در تمامی بخش‌ها به ویژه هنر این است تصویرگر زیبای های اسلام ناب محمدی باشیم و در راه رسیدن به این خواسته باید از هیچ بودجه و سرمایه گذاری هراس ندانسته باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نگین IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    بله هزینه کنیم اما نه 116 میلیارد .خود پیامبر ص هم راضی هستن 116 میلیارد هزینه شده؟ نمی شد با 20 میلیارد ساختش؟ باید حتما گریمور از ایتالیا میاوردن؟