دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار خادمان حرم امام رضا(ع) با جمعی از طلاب غیرایرانی تبریز

به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع)، گروهی از خادمین این امام رئوف با حضور در مدرسه علمیه جامعه المصطفی(ص) واحد تبریز، با جمعی از طلاب، اساتید این مدرسه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، گروهی از خدام بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع)، به مناسبت دهه کرامت و ولایت که از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) ادامه پیدا می کند ظهر امروز با در دست داشتن پرچم مبارک حرم رضوی وارد مدرسه علمیه جامعه المصطفی(ص) واحد تبریز شدند.

این کاروان در بدو ورود خود مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین علامی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی در تهران، علما، روحانیون و طلاب این مدرسه قرار گرفت.

در این استقبال شعار هایی همچون لبیک یا علی بن موسی الرضا(ع)، صلی علی محمد عطر رضا(ع) خوش آمد و صلوات فضای مجلس را عطر آگین می کرد.

طلاب با بوسیدن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) که همراه با سیلی از اشک و شوق دیدار آن امام همام بود، به محضر ملکوتی آن حضرت عرض اردات و ادای احترام کردند.

در ابتدای این مراسم و پس قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام و المسلمین بخت‌آور، مدیر مرکز علوم اسلامی جامعةالمصطفی العالمیه تبریز ضمن خیر مقدم گویی به میهمانان، گفت: افتخار بزرگی است که پرچم مقدس حرم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) امروز وارد این مدرسه گردیده تا خود را بدان متبرک کنیم.

وی در خاتمه با تقدیر از حضور نماینده آیت الله العظمی سیستانی در تهران، گفت: ان شاالله بیت مرجعیت شیعه در ایران، عراق و سایر ملل اسلامی با رهبریت مقام معظم رهبری زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم خواهند شد.

در ادامه این مراسم، مصطفایی، شاعر و مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با قرائت چند بیت از اشعار خود، فضای مجلس را متحول کرد و اشک شوق را بر دیده همگان جاری ساخت.

پس از پایان مداحی، مقدم زاده، رئیس کاروان خادمین آستان قدس رضوی، با تبریک دهه کرامت و ولایت، گفت: در این دهه مبارکه رایحه عطر خوش حرم رضوی را به سرتاسر ایران اسلامی و حتی به بیش از بیست کشور جهان منتقل کنیم تا شیفتگان آن امام همام که موفق به زیارت حضرت نشده اند بوی خوش حرم را استشمام کنند.

وی افزود: زیارت  امام رضا(ع) به شرط معرفت به ایشان موجب وجوب بهشت می گردد که این مساله مورد تاکید روایات شریفه است.

مقدم زاده افزود: تبعیت از مقام معظم رهبری که رهبری جهان اسلام را بر عهده دارند، همچنین حمایت از مراجع و علمای تشیع از جمله لوازمات معرفت یابی به حضرت ثامن الحجج(ع) است.

در ادامه، دو نفر از خادمین آستان قدس رضوی به مولودی خوانی پرداختند و در خاتمه این مراسم با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha