جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محمد رضا مدرسی یزدی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: دستگاه قضایی کشور توانسته است بدون توجه به فشارها و تبلیغات سیاسی و همچنین عواملی که قصد منحرف کردن مسیر قضاوت را دارند، قضاوت های مهمی در پرونده‌های بزرگ انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد ، آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو شورای نگهبان در مراسم افتتاح طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان یزد، گفت: دستگاه قضایی کشور توانسته است بدون توجه به فشارها و تبلیغات سیاسی و همچنین عواملی که قصد منحرف کردن مسیر قضاوت را دارند، قضاوتهای مهمی در پرونده های بزرگ انجام دهد.

آیت الله سید محمدرضا مدرسی افزود: قوه قضائیه نمی تواند همه وظایفی که در راستای اجرای عدالت دارد به تنهایی انجام دهد بلکه باید کل جامعه این دستگاه را در اجرای عدالت یاری نمایند.

برپایه گزارش دادگستری یزد، وی با تأکید بر اینکه نظام قضایی کشور ما بر اساس احکام اسلامی است و یکی از پرافتخارترین نظامهای قضائی دنیا است، گفت: این نظام با هیچ نظام قضائی در دنیا قابل مقایسه نیست و باید تلاش شود توقعاتی که اسلام از این نظام قضائی دارد برآورد شود.

آیت الله مدرسی در ادامه اظهار داشت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» یکی از طرحهای مثبت و خوب است که بر اساس افکار و آموزه های دینی شکل گرفته و هدف آن خدمت به دین و مردم می باشد که باید به درستی اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه محور بینش، احکام  و اخلاق اسلامی حق می باشد تصریح کرد: در دین مبین اسلام هیچ واژه ای مقدس تر از حق نمی باشد و در قران و احادیث پیامبر(ص) و ائمه علیهم السلام مورد تاکید قرار گرفته است.

آیت الله مدرسی خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه این است که مردم بدرستی از حقوق خود و حقوقی که در قبال دیگر افراد جامعه دارند آگاه نیستند و همین امر موجب می شود هم حقوق خودشان و هم دیگران ضایع شود.

این عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه یکی از راههای از بین بردن  ظلم در جامعه ،پیاده کردن احکام اسلامی و اجرای عدالت می باشد افزود: اگر افراد  جامعه آموزش کافی در رابطه با مسایل حقوقی داشته باشد هم می تواند حقوق خود و هم حقوق دیگران را رعایت نماید.

آیت الله مدرسی خاطر نشان کرد: یک عده ای در نظام جمهوری اسلامی تمام توان خود را به کار گرفته اند حق را از فرهنگ و ذهن مردم پاک کنند در حالیکه اساس دین و فطرت مردم بر اساس حق می باشد.

وی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه وکلا و حقوقدانان باید در پرونده ها به دنبال اجرای حق و عدالت باشند افزود: اگر پرونده ای در اختیار آنان قرار می گیرد و می داند که حق با موکل آنان نیست باید طبق وظیفه شرعی خود عمل کرده و موکل خود را قانع نمایند که ذی حق نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha