شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 356895
۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
حجت‌الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: امانت داری و راستگویی دو صفت خاص و ممتاز شیعیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران در شب ولادت امام رضا (علیه السلام) اظهار کرد: مومن و شیعه واقعی کسی است که سیره علمی وعملی اهل بیت (علیهم السلام) را الگوی عمل و رفتار خود قرارداده است.

وی ادامه داد: نشانه و معیار مومن واقعی به طول رکوع و سجود آنان نیست بلکه راستگویی و امانت داری نشانه مومن و شیعه واقعی است.

حجت الاسلام والمسلمین  فرحزاد تصریح کرد: اگر فردی را راستگو و امانت دار ملاحظه کردید صد در صد تاییدش کنید و مورد قبول تان باشد.

این مبلغ حوزه علمیه با اشاره به زیارت امین الله گفت: در این زیارت نورانی که با دو خط سلام شروع می شود و مابقی خطوط آن دعا است، امام معصوم علیه السلام را با ذکر " السلام علیک یا امین الله" خطاب و فرازهای خودرا آغاز می کند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم به امام معصوم(علیه السلام) نزدیک شویم و مورد عنایت حضرات معصومین( علیه السلام ) باشیم می بایست امانت دار همه نعمت های الهی باشیم و از داده های خداوند متعال سوءاستفاده نکنیم.

وی در بخش دیگری ازسخنانش ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و شب میلاد امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اظهارداشت: در روزها و شب های نورانی دهه کرامت قرار داریم که ابتدای آن با میلاد بی بی دوعالم حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و انتهای آن با ولادت هشتمین امام شیعیان ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین  فرحزاد ادامه ضمن برشمردن ویژگی های فرستادن «صلوات» ابراز داشت: یکی از خواص فرستادن صلوات پاک کردن گناهان است بطوریکه حضرت علی علیه السلام در روایتی فرمودند؛ تاثیر صلوات بر پاک کردن گناهان بیش از تاثیر آب بر پاک کردن آلودگی ها است.

وی،‌ بهترین توسل کوتاه و مقبول را تداوم ذکر « صلوات » دانست و گفت: یکی از بهترین اعمال در ماه ذی القعده، خواندن نماز یکشنبه این ماه مبارک می باشد که آثار و برکات بیشماری را در زندگی و روحیه انسان بر جا می گذارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: وسعت رزق، رضایت والدین از فرد، سهولت قبض روح از جمله ویژگیهای این نماز پرفیض می باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha