جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ پیامبر اعظم(ص) در مجالس بیش از همه به مساکین احترام می گذاشتند؛ اما امروز با تغییر سبک زندگی در جوامع بیش از همه صاحبان ثروت و قدرت تکریم می شوند و افراد کمتر به فقرا توجه می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد پنج شنبه یازدهم تیرماه، همزمان با پانزدهم رمضان و سالروز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم گفت: احترام و دستگیری از مستمندان در دنیا باعث کسب ذخیره و جایگاه در قیامت خواهد شد چرا اینان در آخرت دولتمند و عزیز خواهند بود.

وی افزود: پیامبر اعظم(ص) در مجالس بیش از همه به مساکین احترام می گذاشتند؛ اما امروز با تغییر سبک زندگی در جوامع بیش از همه صاحبان ثروت و قدرت تکریم می شوند و افراد کمتر به فقرا توجه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: یک دعای فرد گرفتار باعث نزول باران رحمت بر سر ما خواهد شد. اگر مال نداریم می توان از آبرو و اعتبار خود برای ایجاد صلح و آشتی استفاده کنیم و واسطه خیر باشیم.

وی مهمترین عبادت را دستگیری از نیازمندان دانست و گفت: دلسوزی و به فکر فقرا بودن در زندگی پیامبر اعظم(ص) در حدی بود که ایشان بیش از همه به اصحاب صفه عنایت داشتند و اجازه نمی دادند کسی به آنان بی احترامی کند.

این مبلغ دین گفت: در روایات آمده؛ کسی که برای ثروتمندی به خاطر ثروتش تعظیم کند و بین او و فقرا فرق گذارد؛ دو سوم دینش را از دست داده است. در مقابل هر چه بیشتر به فقرا تواضع و خدمت کند، درجاتش در ایمان بالا تر می رود.

وی گفت: در آیات قرآن آمده «انه لا یحب المستکبرین» که منظور از مستکبر کسی است که خود را از دیگران برتر ببیند. تواضع ادب و فروتنی باعث می شود انسان در زمره مستکبرین قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: هر انسانی اگر ابزار قدرت مستکبرینی چون فرعون و صدام را داشته باشد در صورت دور بودن از خدا، ممکن است همچون آنان استکبار ورزد.

وی گفت: اجابت حاجت یک مومن چنان اهمیتی دارد که امام حسن مجتبی علیه السلام اعتکاف خود را برای چنین امری ترک می کند. چرا که دستگیری از دیگران عبادتی بالاتر از اعتکاف است. در روایات آمده؛ گره از کار یک مومن باز کردن برتر از هزار سال عبادت است. در روایتی دیگر نیز این چنین آمده که برترین اعمال دو چیز است: اول اطعام دیگران که باعث پاکی گناهان می شود و دوم کلام نیکو و پسنده صحبت کردن با دیگران.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha