دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه / امام جمعه ارومیه گفت: انسان هایی که در دنیا به مقامی دست یافته و ازالطاف الهی برخوردار هستند، تمام توان خود را در مسیر تقرب الهی و کمک به فقرا و بندگان خداوند بکار می برند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در سلسله جلسات« درس هایی از نهج البلاغه» با اشاره به خطبه متقین، اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در پاسخ به سئوال همام در رابطه با بیان ویژگی و صفات مومنین و متقین می فرمایند:« نشاط و شادمانی متقین در هدایت و رهنمون شدن به سوی صراط مستقیم است»، بنابراین همان طور که در طول شبانه روز در نمازهای یومیه خواستار حرکت در صراط مستقیم از پروردگار هستیم همین امر موجب تقرب و خشنودی دل مومن می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: از صفات دیگر متقین، حب و دوستی نسبت به خداوند است و هر اندازه این شور و شعف انسان برای پروردگار خویش بیشتر باشد تقرب به درگاه احدیت رشد و تعالی می یابد.

امام جمعه ارومیه در بیان تفاوت مومنین و منافقان، تصریح کرد: مومنان با یاد و ذکر خداوند خوشحال و امیدوار می شوند و در انجام اعمال صالح و عبادی همیشه پیشگام و راغب هستند، در حالی که منافقان انجام اعمال عبادی کسل و آن را برای ریاکاری و خودنمایی به جای می آورند، همچنین در برابر ذکر و یاد خداوند اظهار تنفر و ناراحتی می کنند.

وی افزود: انسان هایی که در دنیا به پست و مقامی دست یافته و از نعمات و الطاف الهی برخوردار هستند، تمام داشته هایشان را در مسیر تقرب و کمک به فقرا و بندگان خداوند بکار می برند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، دوری از طمع و رضایت معبود را از دیگر صفات مومنان عنوان کرد و افزود: متقین در انجام امور و اعمال نیک، ترس از قبولی اعمال و تردید نسبت به تقرب الهی دارند، این افراد به آیات قران ایمان آورده و برای خداوند شریک قرار نمی دهند و درانجام  اعمال پسندیده از همدیگر سبقت می گیرند، ولی در دلهایشان ترس خدا و قبولی اعمال وجود دارد.

امام جمعه ارومیه ابراز داشت: مومنان در هر کاری رضایت خداوند را در نظر می گیرند و آغاز هر کاری را با «بسم الله الرحمن الرحیم» شروع می کنند، همچنین شکر نعمت را با پرهیز از معصیت و کمک به بندگان در دنیا بجای می آورند، بنابراین اگر انسان غنی و دارای مقام های دنیوی در یاد و ذکر خداوند کوتاهی کند در این صورت خاسر و زیانکار در دنیا و آخرت خواهد بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha