پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام شریعتی تبار

حوزه/ تا زمانی که اختلاف طبقاتی در یک جامعه وجود داشته باشد و افرادی اهل تجمل و ثروت اندوزی و تعداد دیگری به نان شب شان محتاج باشند، خود به خود باعث شکستن ستون فقرات تمدن اسلامی می شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد،  حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، در همایش علمی تمدن نوین اسلامی، در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای حوزه علمیه خراسان، ابراز داشت: تحقق تمدن اسلامی با ظهور امام زمان(عج) به معنای واقعی کلمه در گستره جهان بشیریت تحقق خواهد یافت.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بر لزوم تلاش اندیشمندان و متفکران در راستای احیای تمدن اسلامی و تناسب فعالیت های فکری، فرهنگی و تولید فکر با این مهم تاکید کرد و افزود: تمدن اسلامی تنها با حرف و شعار به وجود نمی آید.

وی ادامه داد: تا زمانی که اختلاف طبقاتی در  یک جامعه وجود داشته باشد و افرادی اهل تجمل و ثروت اندوزی و تعداد دیگری به نان شب شان محتاج باشند، خود به خود باعث شکستن ستون فقرات تمدن اسلامی می شود.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: اسلام، نظام اقتصادی خودش را در راستای تمدن اسلامی برنامه ریزی کرده است، به طوری که ثروتمندان را از سهل انگاری و بی توجهی به مستمندان منع و نسبت به انفاق و کمک به فقیران سفارش کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار خاطرنشان کرد: کمک فقیران در قالب قرض الحسنه، انفاق و... در دین مبین اسلام سفارش شده و از آن طرف نیز از ربا، اسراف، تجمل گرایی و... نهی شده تا یک جامعه متقارن به وجود بیاید و زنگ وحدت در جامعه و تمدن اسلامی نواخته شود.

وی با بیان اینکه وحدت یکی از ارکان تمدن اسلامی است که با احیای آن، کینه ها و دشمنی ها در جامعه نابود می شود، یادآور شد: شالوده تمدن غربی بر اساس تجملات است، یعنی عده ای برای رسیدن به امیال خود، بشریت را به بازی گرفته اند.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: عدالت یکی دیگر از شاخصه تمدن اسلامی براساس قرآن بوده و انتظار ظهور فرج نیز قدمی به سوی رسیدن به تمدن اسلامی است که با ظهور منجی به بلوغ می رسد.

حجت الاسلام شریعتی تبار در پایان بر لزوم تلاش برای تحقق تمدن اسلامی و معرفی آن به دنیا تاکید و خاطرنشان کرد: باید به دستور دین عمل کرده و به گذشته تمدن اسلامی خود توجه کنیم.

انتهای پیام

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha