دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد توکل

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر بستر درسی برخی طلاب آماده شود آینده درخشانی دارند ولی به دلیل مشکلات مالی حتی از تهیه کتاب های مورد نظر ناتوان هستند؛ این طلاب برای مطالعه مجبور به حضور در کتابخانه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  ضمن ضروری دانستن تحول در حوزه، به ویژه در عرصه آموزش گفت: مسئولان حوزه برای این که در این عرصه موفق عمل نمایند، لازم است از اساتید که به عنوان اصلی ترین رکن آموزش در حوزه هستند، نظرخواهی کنند.

وی افزود: زمانی که تعداد زیادی از اساتید بر مسئله ای اتفاق نظر دارند، حوزه باید با بررسی این نظرات مشترک که از متن سیستم آموزشی حوزه برگرفته شده است، توجه نماید.

وی نگاه مشترک اساتید را حمایت از طلاب نخبه و مستعد عنوان کرد و گفت: برخی طلاب اگر بستر درسی آماده شود آینده درخشانی دارند ولی به دلیل مشکلات مالی حتی از تهیه کتاب های مورد نظر ناتوان هستند؛ این طلاب برای مطالعه مجبور به حضور در کتابخانه هستند که این حضور و صرف زمان، با توجه به دیگر مشکلات معیشتی و خانوادگی، زحمت زیادی برای آنها ایجاد می کند.

وی با بیان این که اساتید حوزه بالاترین شناخت را نسبت به طلاب دارند، تصریح کرد: مسئولان حوزه می توانند با مشورت با اساتید طلاب فعال و مستعد را معرفی تا با حمایت هایی که از آنها می شود، به علمیت طلاب که علمیت حوزه را تشکیل می دهند، کمک نماید.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از افرادی که فعالند و آینده درخشانی دارند، به دلیل عدم تمکن مالی در تحصیل خود  با مشکل مواجه می شوند و همین مشکلات، آنها را از مسیر واقعی طلبگی دور می سازد که شناسایی و حمایت آنها می تواند کمک بزرگی به علمیت حوزه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها، افراد نخبه و مستعد را شناسایی و جمع آوری می کنند و با ارائه امکانات کافی و حمایت های مالی لازم، شرایط را برای تحقیق و پژوهش در این گروه از افراد آماه می سازند؛ چراکه ممکن است این افراد در صورت عدم فراهم شدن امکانات و بروز مشکلات مالی نتوانند به نتایج علمی موفقیت آمیزی دست یابند. در کشوری که مرکز نشر معارف اسلام ناب به جهان است، نباید افراد عالمی به دلیل مشکلات مالی از ادامه راه باز مانند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha