پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 357440
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
مجله نسیم وحی

حوزه /هفتاد و ششمین شماره"ماهنامه قرآنی - آموزشی نسیم وحی وابسته به موسسه جامعه القران الکریم و اهل بیت(ع) " ویژه شهریورماه۱۳۹۴ چاپ و منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» دراین شماره از فصلنامه بخش های متنوعی همچون، تأثیرات بازی رایانه ای بر کودکان، چگونه دیگران را به نماز دعوت کنیم؟، آشنایی با واحد کارشناسی ارشد مؤسسه، ازدواج آسان و دوری از رسومات غلط، گوشه ای از بهشت در سرزمین ایران، مصاحبه با خانم حنافی، افتخار جهان اسلام به چشم می خورد.

*با عالمان وارسته

 درستون با عالمان وارسته، مباحث اخلاقی از بزرگان دین مانند علامه طباطبایی، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و علامه حسن زاده بیان شده است.

علامه حسن زاده آملی چنین  می گویند«: از همان ابتدای کودکی و دوران دبستان، عشق عجیبی  به دیوان شعرا و نظم و شعر داشتم و اشعاری هم سر می کردم. روی این ذوق، تمام دو بیتی های باباطاهر، رباعیات خیام و موش و گربه عبید زاکانی و در دوره طلبگی بیش تر اشعار حافظ و سعدی و مولوی ودیگران  را حفظ کردم و ای کاش همان وقت کسی به من می گفت« آقا به جای این کارها قرآن را حفظ کن»، و الان این حسرت برای من به جا مانده است که ای کاش این علاقه به شعررا در حفظ قرآن به کار می بردم و اکنون حافظ قرآن بودم»

دربخش دیگر از این مجله به کلام علامه جوادی آملی «درباره برای فرزندانت کتاب هایت را به ارث بگذار» و معنای  اخلاق اشاره شده است.

علامه می نویسد: اخلاق حقیقتی است که می تواند توشه ای بعد از مرگ ما باشد، خضی ها در خو.ایلی ها خواب اند؛ دیدید بعضی ها درخواب حرف می زنند، پیامبر(ص) می فرماید« بعضی ها در خواب حرف می زنند»، پراکنده اند حرف معنا ندارد، خیلی ها حرف های شان بی معنا است، می گویند« انسان که می میرد می پوسد». نه انسان را شناختند، نه عالم را شناختند، نه عالم، پوچ و بی معنا است.

تأثیرات بازی رایانه ای بر کودکان هم از جمله موضوعاتی بود که به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در این بحث سعی شده است محاسن بازی های رایانه ای و زیان های رایانه ای به بحث گذاشته شود و در آخر هم نویسنده به راهکارهای بازی با رایانه هم نیم نگاهی می اندازد و نتیجه می گیرد که اگر چنان چه قرار است از بازی های رایانه ای بهره بگیرد، بهتر است بازی های تصویری خلاق که باید به وسیله آن ها، معماهایی را حل کرد، بیش از بازی های دیگر مورد توجه قرار می گیرد.

این فصلنامه که به صاحب امتیازی جامعه القران الکریم؛ سید محمد مهدی طباطبایی و مدیر مسئولی دکتر محمد اسعدی  وسردبیری داوود قاسمی منتشر می شود، از مقاله های خوانندگان در زمینه های علوم قرآنی و معارف اهل بیت(ع) استقبال می کند که آثار ارسالی پس از تائید شورای نویسندگان، به نوبت چاپ می رسند.

 نشانی این ماهنامه؛ قم، خیابان صفائیه، کوچه15، ساختمان موسسه جامعه القران الکریم، ماهنامه نسیم وحی به شماره تلفن 02537838170 با شماره داخلی 204 و ایمیل nasimevahy@gmail.com می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha