چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
زنان مسلمان

حوزه/ بنا بر آمار منتشر شده توسط پلیس شهری لندن، جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان نسبت به سال گذشته ۷۰% افزایش داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از http://www.theguardian.com از تیر 93 تا تیر 94، تعداد 816 جرم نفرت‌محور علیه مسلمانان در لندن به ثبت رسیده، در حالی که این تعداد در دوره مشابه در سال قبل از آن 478 جرم بوده است. این جرایم شامل انواع حملات علیه مسلمانان از آزار و اذیت اینترنتی آنها گرفته تا حملات بسیار خشونت‌آمیز بوده‌است.

Tell MAMA  نام سازمانی در انگلستان است که حملات ضد مسلمانان در انگلیس را پیگیری و ثبت می‌کند. (نام سازمان مخفف «بررسی شمار حملات علیه مسلمانان» است).  این سازمان اعلام کرده که هدف اصلی این جنایات زن‌ها بوده‌اند. این گروه به برنامه تلویزیونیInside Out London  گفته زنانی که از حجابِ پوشیه استفاده می کنند، هدف حملات تجاوزکارانه‌تری قرار می‌گیرند.

یکی از مناطقی که بیشترین افزایش در این گونه جرایم را نشان داده، منطقه مرتون در جنوب غربی لندن است. در این منطقه تعداد جرایم نفرت‌محور علیه مسلمانان در طول یک سال از 8 به 29 رسیده یعنی 263% افزایش یافته است. بیشترین افزایش اما در بخش وست‌مینستر لندن بوده که در آن 54 جرم اسلام‌هراسانه در طول یک سال گزارش شده است.

بنا بر آمار سازمان Tell MAMA شصت درصد از قربانیان این جرایم زنها بوده‌اند.

مسئولین این مؤسسه خیریه می‌گویند قربانیان زن اغلب از گزارش دادن این جرایم به پلیس خودداری می‌کنند چون می‌ترسند اطلاع دادن به پلیس کار را بدتر کند.

زنان؛ قربانی اسلام هراسی در انگلیس

مسئول بخش جنایات نفرت‌محور پلیس لندن گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که زنان بیشتر از مردان مورد حملات این چنینی قرار می‌گیرند. یکی از این دلایل این است که ظاهر زنان، بیشتر مسلمان بودنشان را نشان می‌دهد. دیگر این که زنان معمولا تنها و یا با کودکانشان هستند و بزدلی مجرمین باعث می‌شود که برای آنها حمله به یک مرد راحت‌‌تر از حمله به زنان و کودکان است.»

جونی کلارک مادر تازه مسلمانی که دو فرزند دارد بعد از اینکه بارها مورد حملات اسلام‌هراسانه قرار گرفت مجبور شد محل سکونتش را از منطقه پینگ در جنوب شرقی لندن به وایت‌چپل در شرق لندن منتقل کند. او در این باره گفت: «من هر روز مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتم. این حملات، تأثیر عمیقی بر روحیه کودکانم گذاشته بود و من نگران امنیت آنها بودم. بنابراین به این نتیجه رسیدم که چاره‌ای جز تغییر محل زندگی ندارم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha