شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به استقبال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از زمینه سازی برای اجرای طرح فقه بازار، گفت: این مرجع تقلید از این اقدام بسیار شایسته که احیاگر سنت سلف حوزه است، بسیار مسرور بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال ظهر امروز در دیدار روسای اتحادیه های صنفی استان قم با آیت الله مقتدایی که در جامعه مدرسین برگزار شد، با تقدیر از همکاری صمیمانه اصناف با معاونت تلبیغ حوزه علمیه قم، اظهار داشت: اکنون بیش از دوسال است که اصناف و کسبه پاساژهای قم همکاری صمیمانه و خوبی را با معاونت تبلیغ دارند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های تبلیغی در بازار و پاساژهای قم، گفت: جمع کثیری از مبلغین در اوقات فریضه در بازار حضور پیدا می کنند و نماز جماعت اقامه می شود.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: شاید در ابتدا، کار به کندی انجام می شد اما با اخلاص مبلغان این اقدام تبلیغی شکل گرفته و امروز بسیاری از دغدغه های مراجع در کوچه و معابر و پاساژهای شهر قم برطرف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: البته تا دستیابی به نقطه مطلوب فاصله داریم اما اقدامات تبلیغی خوبی در راستای حفظ منزلت و جایگاه قم صورت گرفته است.

وی با اشاره به زمینه سازی برای اجرای طرح فقه بازار در قم، گفت: اقدام صورت گرفته از سوی آیت الله مقتدایی ابتکار بسیار مناسبی است که موجب احیای سنت سلف حوزه می شود.

مدیر حوزه علمیه قم تصریح کرد: این طرح در صورت اهتمام به اجرای مناسب در سراسر کشور فراگیر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به استقبال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از زمینه سازی اجرای طرح فقه بازار، گفت: این مرجع تقلید از این اقدام بسیار شایسته ای که احیاگر سنت سلف حوزه است، بسیار مسرور بودند.

وی همچنین در پایان بر ضرورت افزایش همکاری حوزه و تجار قم تاکید کرد و ابراز داشت: مدارس ما در مناطق مختلفی که کسبه خاص و عام حضور دارند برای تدریس مکاسب به مدرس تبدیل می شوند تا در راستای دستیابی به بازار اسلامی اقدام مناسبی باشد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha