سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ |۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 11, 2024
حجت الاسلام اخوان بهابادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، خواستار توسعه حوزه علمیه زادگاه مرحوم علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی(ره)، استاد شیخ بهایی و صاحب حاشیه بر تهذیب المنطق، شد.

حجت الاسلام محمد علی اخوان بهابادی، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاریخچه تاسیس حوزه علمیه در شهرستان بهاباد، گفت: در سال 1387 برای اولین بار مدرسه علمیه با عنوان سفیران هدایت در شهرستان بهاباد تاسیس و به مدت 5 سال به فعالیت خود ادامه داد

 وی افزود: در این مدرسه طلابی از شهرستان ها و مرکز استان، در سطح یک تحصیل می کردند و پس از آن، برای سطوح بالاتر به حوزه علمیه قم منتقل می شدند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بهاباد با اشاره به این که مدرسه سفیران پس از مدتی به حوزه بلند مدت تبدیل شد، ابراز داشت: در حال حاضر در این حوزه 3 استاد بومی به تربیت علمی و تهذیبی طلاب می پردازند.

حجت الاسلام اخوان با اشاره به این که در این مدرسه سرفصل های آموزشی ابلاغی تدریس می شود، گفت: تربیت طلاب توانمند در دستور کار جدی قرار دارد.

وی، تهذیب، خود سازی و پرورش فضائل در طلاب را یک ضرورت دانست و افزود: طلبه ای که در
آینده می خواهد به عنوان راهنمای مردم عمل کند، باید این 3 شرط را دارا باشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) بهاباد به برگزاری مستمر جلسات درس اخلاق در این مدرسه اشاره کرد و ابراز داشت: کتاب هایی در زمینه اخلاق و تهذیب در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی به برنامه های جنبی و فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای علمی و زیارتی، دیدار با علما، شرکت طلاب در همایش های مختلف و برپایی نمایشگاه کتاب از ویژه برنامه های مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بوده است.

حجت الاسلام اخوان بر لزوم آشناسازی طلاب با پژوهش تاکید کرد و افزود: در این زمینه 2 کارگاه مهارت افزایی روش تحقیق و پژوهش زیر نظر اساتید مرکز استان برگزار شده است.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) بهاباد در پایان با اشاره به نیاز منطقه به روحانیون توانمند، فضای آموزشی محدود مدرسه و ضرورت توسعه آن، خواستار اقدامات و حمایت مسئولین در این زمینه شد.

گفتنی است، شهرستان بهاباد با مساحتی در حدود 7000 كيلومترمربع، با جمعیتی حدود 30 هزار نفر، در 200 كيلومتري جنوب شرق مركز استان يزد و 85 كيلومتري شمال شرق شهر بافق واقع شده است و مقبره عالم بزرگ مرحوم علامه ملاعبدالله بهابادی یزدی، استاد شیخ بهایی و صاحب حاشیه بر تهذیب المنطق، در این شهر قرار دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha