جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ |۲۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 31, 2024
حجت الاسلام روحانی امام جمعه بابل

حوزه/ امروز نیاز مردم، طلبه موفق با قوت بیان خوب است و بسیار از ما تقاضا دارند که طلاب این گونه باشند. از دیگر تقاضاهای آنان، طلبه جوان است؛ چراکه طلبه جوان با جوانان جامعه بهتر می تواند دوستی برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدارس علمیه شهرستان بابل که در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، تقارن آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بابل با روز "دحوالارض" را گرامی داشت و گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی و این شروع، تلنگری برای ما طلاب است تا به روزهای از دست رفته تفکر کرده و نواقص را برطرف نماییم.

وی ادامه داد: این مراسمات، تذکری جدی برای ماست که به خود تلقین کنیم که امروز، روز شروع امر بسیار جدی در زندگی ماست و باید به هوش باشیم و سستی را از خود دور کرده و با تلاش زیاد تحصیل را آغاز کنیم.

امام جمعه بابل ابراز داشت: فراگیری علوم دینی و آمادگی برای خدمت به جامعه ای که سخت به آن نیازمند است، از مباحثی است که باید به آن توجه داشت و برای دستیابی به آن کوشش کرد.

*موفقیت، با نیت خالص و تلاش به دست خواهد آمد

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهرستان بابل، نیت در تحصیل را بسیار مهم دانست و گفت: باید با نیتی خالص و درست وارد این عرصه شد؛ چراکه موفقیت، با نیت خالص و تلاش بسیار به دست خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان ساخت: امروز بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و با چشمان خود مشاهده می کنیم که تنها نهادی که امروز به فریاد اسلام می رسد، حوزه علمیه است.

وی با تاکید بر این که امروز سخن روحانیت برای مردم، راهکار است، ادامه داد: امروز حوزه های علمیه باید با آغوشی بازتر طلاب را بپذیرند؛ چراکه نیازهای امروز، بسیار بیشتر از گذشته است و این نیاز مبرمی است که جامعه نسبت به حضور و وجود روحانی دارد.

*روحانیت متولی  دیانت مردم است

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شهرستان بابل متولی اسلام و دیانت مردم را روحانیت دانست و گفت: اگر بناست اسلام گسترش پیدا کند و بماند، روحانیت باید با قوت در آن ورود کرده و فعالیت کند.

* نیاز جامعه به طلاب جوان، عالم و خوش بیان

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: امروز نیاز مردم، طلبه موفق با قوت بیان خوب است و بسیار از ما تقاضا دارند که طلاب این گونه باشند. از دیگر تقاضاهای آنان، طلبه جوان است؛ چراکه طلبه جوان با جوانان جامعه بهتر می تواند دوستی برقرار کند.

امام جمعه بابل خاطرنشان ساخت: امروز برگزاری این مراسمات افتتاحیه، هشداری برای ماست تا با تلاش بیشتر بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha