شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صدرالدین شریعتی

حوزه/ استاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرعت تمام در حال صدور به سرتاسر نقاط عالم است، گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به یک مسئله ی جهانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صدرالدین شریعتی، امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت حضرت آیت الله شهید مدنی با بیان اینکه ایمان به خدا، تسلیم بی قید و شرط در برابر امر خدا، ایستادگی در برابر ظالمان و دفاع از مستضعفین، از ویژگی های اصلی این انقلاب است، گفت: آیت الله شهید مدنی یکی از یاران امام خمینی(ره) و تابع بی قید و شرط ایشان بود.

وی در ادامه با تشریح اهداف منافقین در ترور آیت الله شهید مدنی، گفت: همین تبعیت بی چون و چرای ایشان بود که به فیض شهادت نایل گشت.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شریعتی با اشاره به دوران مبارزه با طاغوت، گفت: بحث فقط این نیست که فقط یک دولت وابسته و مزدور استکباری سرنگون شده است، بلکه اگر خوب دقت کنیم، به تعبیر مقام معظم رهبری که تغییر یک رژیم منشأ درگیری ها نیست، بلکه انقلاب اسلامی در فضای ظلم و سلطه و کفر، یک منظومه ی فکری بر اساس ارزش های اسلامی ایجاد کرده است که همچنان برای استکبار جهانی و نظام سلطه مشکل ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه این منظومه فکری، از همان ابتدا تا کنون همه ی دنیای سلطه را به چالش کشیده است، گفت: خودشان هم اعتراف کردند که انقلاب اسلامی ایران زلزله ای بود که به مرزهای اسراییل و آمریکا هم رسید.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرعت تمام در حال صدور به سرتاسر نقاط عالم است، گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به یک مسئله ی جهانی تبدیل شده است.

وی دلیل ترس استکبار از منظومه ی فکری انقلاب اسلامی را به خاطر سر و کار داشتن با دل انسان ها دانست و افزود:  این منظومه، انسان را از زندگی کورکورانه خارج می کند و آن ها را به سمت معنویت می برد و عقاید معنوی آن ها را روز به روز محکم تر و استوار تر می کند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شریعتی بیان کرد: این منظومه فکری برای تمام ابعاد زندگی بشری برنامه های دقیق و انسان ساز دارد و همگان را به یک دنیای زنده دعوت می کند لکن یک عده در این درگیری ها به صورت نفاق ظاهر می شوند و درصدد خدعه و فریبکاری به مردم هستند که قرآن نیز می فرماید: هدف منافقین این است که جامعه را به سمت تباهی و جیره خواری کفر بکشانند.

وی افزود: باید مراقب باشیم که فرهنگ استکبار در مقابل منظومه فکری انقلاب اسلامی تداخل نکرده و از پنجره وارد کشور نشود.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی، با بیان اینکه از نگاه استکبار هرکس با منافع استکبار جور درنیاید محکوم به نابودی است، گفت: استکبار جهانی هیچ سازگاری با قرآن و اسلام ندارد و به همین خاطر به دنبال نابودی اسلام و قرآن هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی ها آب به آسیاب استکبار می ریزند، گفت:  آن عده باید بدانند که حضرت امام علی(ع) می فرماید که در هرکجا باشید یار مظلومان بوده و با ظالمان ستیز کنید و هرکسی که با این مطلب زاویه داشته باشد نشان از نفاق دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha